Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Allt är över nu..vart får jag hjälp? (Spelberoende)

Så tänker en missbrukare. Man måste först arbeta med acceptans och sin eogism. När man har jag gjort det så kan man utgå därifrån. Man kan inte bara tro att det löser sig denna gång och denna gång. Tillslut så kommer man till en punkt när allt krashar och i det iögonblicket så måste man göra sitt livsval, att acceptera och göra något åt situationen eller förlora allt och fortsätta leva sitt dysfunktionella liv. Så länge du inte har viljan så kommer det aldrig att gå att sluta tyvärr. Men börja rannsaka dig själv varje dag. För varje dag du gjort något bra och varit borta från spelet så klistra fast en guldstjärna i kalendern. Börja att meditera, det är toppen. Men kom ihåg. Var ärlig mot dig själv!
Tack för fina ord..det är precis så jag tänker. Jag vet att jag kraschar nu..det är den akuta fasen i ett beroende..liknar det med när man har avtändning på droger..sen kommer stegen nör man ska börja klättra upp igen

Hur går man vidare? Nu är första gången jag inte betalar alla räkningar..sen börjar alla samtal o påminnelser komma..även fast jag kraschar så löser det ju inget..ser ingen utväg alls här. Börjar svartna o stänger av alla känslor. Ena barnet hemma idag o börjar jag gråta så kan jag inte sluta.

Hur går man vidare? Nu är första gången jag inte betalar alla räkningar..sen börjar alla samtal o påminnelser komma..även fast jag kraschar så löser det ju inget..ser ingen utväg alls här. Börjar svartna o stänger av alla känslor. Ena barnet hemma idag o börjar jag gråta så kan jag inte sluta.
Kan du inte bara släppa allt till kfm?

Hur gör man det? Bara låta bli o betala eller?
Avakta vad banken säger och om du inte har gjort det boka oavsett när du orkar (men skyndsamt) en tid hos budget och skuldrådgivaren i din kommun. Väldigt lätt i det läget du är nu att förhasta sig i beslutsfattande och med hjärnan i full spin kan de besluten bli dåliga.

Avakta vad banken säger och om du inte har gjort det boka oavsett när du orkar (men skyndsamt) en tid hos budget och skuldrådgivaren i din kommun. Väldigt lätt i det läget du är nu att förhasta sig i beslutsfattande och med hjärnan i full spin kan de besluten bli dåliga.
Vilken bank?

Berättade nyss för min man att jag söker behandling och att jag spärrat mig för spel. Nu försöker jag ringa spelberoende.se för o prata med dom. Vet ej riktigt vad dom kan hjälpa en med dock..men första steget mot ett böttre liv är taget nu

Ett tips i all välmening, hur banalt det än låter:

Skaffa dig en "ny" hobby som avledning tidsfördriv eller kalla det vad du vill.
En nära anhörig med ganska svåra missbruksproblem började med hundar för att inte hela tiden fundera på nästa "kick".
Numera (några år senare) är han uppfödare, tjänar en liten slant på detta och mår bra.

Det tar ett tag tills de börjar jaga dig på riktigt. Ta det lugnt nu, du får liten påminnelseavgift på nästa faktura mitten på oktober. Många har att man ska missa 2-3 fakturor innan de skickar till inkasso. Och det är först då det börjar jagas på riktigt. Och kfm är därefter (vissa skickar dock direkt till kfm). Läs skuldsanering tråden och boka möte med budget- och skuldrådgivaren i din kommun. Undersök möjligheterna din man hade med sin bank.

Om du vill sysselsätta dig idag så gör en excel/lista på alla skulder med total skuld, ränta, månadskostnad. Summera alla månadskostnader och jämför mot din ordinarie lön (inte extra helgjobben). Går du minus? Om inte, hur lång tid tar det innan alla skulder är avbetalda? Mer än 15 år så kan skuldsanering vara aktuellt (många faktorer som spelar in där).

Ett tips i all välmening, hur banalt det än låter:

Skaffa dig en "ny" hobby som avledning tidsfördriv eller kalla det vad du vill.
En nära anhörig med ganska svåra missbruksproblem började med hundar för att inte hela tiden fundera på nästa "kick".
Numera (några år senare) är han uppfödare, tjänar en liten slant på detta och mår bra.
Haha. Ett litet ljus i tunneln nu..jag blev antagen till att vidareutbilda mig nu..en studie som är intressant inom mitt område..
Så det lär ju hålla mig flytande..
Förra gången slutade jag spela av mig själv utan spelpaus. Då började jag o barnen o lägga pussel..ska ta fram ett idag faktiskt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp