- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Menar bankmötet din man skulle påVilken bank?
Menar bankmötet din man skulle påVilken bank?
Du fixar detta!Nu jäklar ..har pratat med en beroendeterapeut länge..Skickat egenremiss till psykiatrin för spel..min man stöttar mig o säger vi klarar allt..
Du har alla förutsättningar, önskar dig stort lycka till! Kom ihåg, du ska bara vakna varje dag och bestämma dig att just idag ska jag inte spela. Så kommer det här ta slutNu jäklar ..har pratat med en beroendeterapeut länge..Skickat egenremiss till psykiatrin för spel..min man stöttar mig o säger vi klarar allt..
Ja..alltså..denna helgen är tung.Du har alla förutsättningar, önskar dig stort lycka till! Kom ihåg, du ska bara vakna varje dag och bestämma dig att just idag ska jag inte spela. Så kommer det här ta slut
Rekommenderar att du går till nån gruppträff imorgon, det är otroligt skönt få prata av sig. Är du i Stockholm?Ja..alltså..denna helgen är tung.
Fått en tid på vuxpsyk ( spel) om 10 dagar. Hon där rådde mig till att ringa min vårdcentral o bli sjukskriven. Men känner att jag måste ut i livet ändå o kämpa på. Hjälper inte att sitta hemma o tycka synd om mig själv.
Någon annan som blivit sjukskriven i den första fasen..nu är det ju abstinens från att inte kunna spela som tär mest..samt tankar om att satt min man o familj i ekonomisk skit.
Tanken på att bli ekonomisk nollad slår emot mig ofta. Nästa sekund tänker jag..fan..jag ska klara detta på något sätt..
Jo ..saken är att jag inte är i Stockholm.Rekommenderar att du går till nån gruppträff imorgon, det är otroligt skönt få prata av sig. Är du i Stockholm?
Gå till jobbet eller inte avgör du bäst själv, vissa människor kankse inte skulle klara av att utföra sitt arbete i det läget, andra tvärtom, skulle må bättre av att gå till jobbet och hålla tankarna sysselsatta med annat. VC vet inte alltid vad som är bäst för oss.Ja..alltså..denna helgen är tung.
Fått en tid på vuxpsyk ( spel) om 10 dagar. Hon där rådde mig till att ringa min vårdcentral o bli sjukskriven. Men känner att jag måste ut i livet ändå o kämpa på. Hjälper inte att sitta hemma o tycka synd om mig själv.
Någon annan som blivit sjukskriven i den första fasen..nu är det ju abstinens från att inte kunna spela som tär mest..samt tankar om att satt min man o familj i ekonomisk skit.
Tanken på att bli ekonomisk nollad slår emot mig ofta. Nästa sekund tänker jag..fan..jag ska klara detta på något sätt..
Jag har erfarenheter av spel och har mått skit pga det.Ja..alltså..denna helgen är tung.
Det var sanna ord..jag har inte ens gått dit än..men är insatt sen gammalt i beroendeproblematik. Vet att dom kommer skylla på min traumatiska barndom som orsak till detta skit. Förstår verkligen vad du menar..samtidigt måste jag ju bevisa för mig själv o min man att jag tar emot all hjälp jag kan få.Jag har erfarenheter av spel och har mått skit pga det.
Mitt tips för dig är att gå till jobbet för att bli sysselsatt, det kanske är svårt men det hjälper.
Sitter du bara hemma så kommer du tänka på det och du kommer hamna i djupare depression.
Jag har också haft tid med vuxpsyk och de har inte hjälp mig ett skit, de förstår inte att man kan spela bort pengar.
Du kommer få massa tabletter som du kommer äta för att lugna ner dig och som kommer göra dig tröttare. Min pappa lider av psykisk ohälsa och jag har mycket erfarenhet om just det. Jag fick några tabletter som min pappa äter.
De kommer inte hjälpa med spel utan kommer bara fokusera på om du har dåliga tankar och att du inte ska göra något dumt mot dig själv.
Jag försökte förklara till dem att det är spel jag vill ha hjälp med inte annat, eftersom att det är därför jag mår så dåligt men fick inte hjälp från dem. Efter det blev det bara värre och värre för mig.
Så mitt tips är att istället söka hjälp och gå på möte där dom verkligen fokuserar på spel.