Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Alla mina lån

Tänk om man hade lånat ca 500.000 hos diverse institut, med dessa avgifter,ockerräntor och inkassokostnader så kan dessa 500.000 till slut hos KFM handlar på uppåt 1.5 miljoner. Man blir fan mörkrädd!!
Håller med dig, det är helt sinnes!! Men folk i sånna här situationer blir ju lätt desperata och tar det tyvärr. Så hade dom velat hade dom ju kunnat göra så och faktiskt tjäna så mycket på det. :(

Tänk om man hade lånat ca 500.000 hos diverse institut, med dessa avgifter,ockerräntor och inkassokostnader så kan dessa 500.000 till slut hos KFM handlar på uppåt 1.5 miljoner. Man blir fan mörkrädd!!

Häromdagen skrev en kvinna på forumet om sin egen situation... Ursprungliga lån på ca. 600.000kr efter 7 års utmätning, så var skulderna likväl uppe i ca. 1,5 millioner... Då fick hon skuldsanering.
Hon gav ett exemepl på ett köp av en sunkig dammsugare för 3000riksdaler...enkom den skulden var nu uppe på hela 26.000kr... RIKTIGT JÄVLA SJUKT !!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Häromdagen skrev en kvinna på forumet om sin egen situation... Ursprungliga lån på ca. 600.000kr efter 7 års utmätning, så var skulderna likväl uppe i ca. 1,5 millioner... Då fick hon skuldsanering.
Hon gav ett exemepl på ett köp av en sunkig dammsugare för 3000riksdaler...enkom den skulden var nu uppe på hela 26.000kr... RIKTIGT JÄVLA SJUKT !!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Det är riktigt j*vla sjukt!!!!!! :eek::mad:

Ja,det finns fler än jag men många lån.Känns inte så ensamt nu.Ni som snart kommer att hamna i löneutmätning.Om eran skulder inte minskar utan ökar,SÖK så snart som möjligt skuldsanering.Alla har rätt till en andra chans oavsett vad som ledde tillskuldsättningen.Jag hejar på er alla✌✌✌✌.:):)

Ja,det finns fler än jag men många lån.Känns inte så ensamt nu.Ni som snart kommer att hamna i löneutmätning.Om eran skulder inte minskar utan ökar,SÖK så snart som möjligt skuldsanering.Alla har rätt till en andra chans oavsett vad som ledde tillskuldsättningen.Jag hejar på er alla✌✌✌✌.:):)

Tack snälla Du för Dina väl valda ord...dock tror inte jag att alla faktiskt kan få en skuldsanering pga just hur skulderna uppkom, mig själv inkluderat... :(

Det beror väldigt mycket på inkomsten.
Även om det ofta är ockerbolag vi har att göra med och även om det är skyhöga avgifter så är det sällsynt :(
Tyvärr.
Tar KFM exempelvis 20.000 av dig i månaden så är det 250.000 per år. Har du då skulder som gemene man här på ca 500.000 kanske upp till en miljon så minskar faktiskt skulderna med minst 5.000 per månad,
Vet det efter egen erfarenhet, det innebär således att om KFM bedömer att du i den takten inom 15 år kommer att ha betalat av dina skulder så nekar dom ofta skuldsanering.
Speciellt om du är runt 30-40 och itne 50-60.

Tack snälla Du för Dina väl valda ord...dock tror inte jag att alla faktiskt kan få en skuldsanering pga just hur skulderna uppkom, mig själv inkluderat... :(
Kimsan...Kimsan....nu vevar jag med min knytnäve.Självklart ska du också söka,precis som alla andra.Du vet inte hur bedömningen blir.Du är för hård mot dig själv,give ya self a break. Går det inte första gången,så söker du igen.Okey.

Även om det ofta är ockerbolag vi har att göra med och även om det är skyhöga avgifter så är det sällsynt :(
Tyvärr.
Tar KFM exempelvis 20.000 av dig i månaden så är det 250.000 per år. Har du då skulder som gemene man här på ca 500.000 kanske upp till en miljon så minskar faktiskt skulderna med minst 5.000 per månad,
Vet det efter egen erfarenhet, det innebär således att om KFM bedömer att du i den takten inom 15 år kommer att ha betalat av dina skulder så nekar dom ofta skuldsanering.
Jag och gubben min hade diskussion om hur vi skulle gå vidare pga mina skulder.Kom fram till att löneutmätning var inte det bästa alternativen.Kommer inte heller söka skuldsanering,vet att jag inte kommer att få det pga sommarstugan.Min man vill inte sälja.Det är som du säger.Tror att åldern och inkomsten har stor betydelse om man anses vara insolvent för att få skuldsanering. Hoppas att det går åt rätt håll för dig:D:D.

Senast ändrad:
Tyvärr.

Ja, dessvärre är det nog så... På mig kommer dom med start nu i september att dra 19622kr, men helt ärligt @Terry_ , så tror inte jag att jag kommer behålla min SANITY om det skulle visa sig att jag kommer få ha löneutmätning i 10-15 år utan någon som helst avbräck... Att harva på med 4421kr att leva på i månaden såååååå länge...det kommer jag inte fixa... Det är inget liv värt att leva faktiskt...
Pratar vi 5-6 år, så kan det vara OK, men inte 10-15 år...

...men som sagt, vi läste väll alla @Lize 's inlägg igår om hur hennes skuldsättning knappt minskade även med en utmätning om 25tkr i månaden... :(

Ja, dessvärre är det nog så... På mig kommer dom med start nu i september att dra 19622kr, men helt ärligt @Terry_ , så tror inte jag att jag kommer behålla min SANITY om det skulle visa sig att jag kommer få ha löneutmätning i 10-15 år utan någon som helst avbräck... Att harva på med 4421kr att leva på i månaden såååååå länge...det kommer jag inte fixa... Det är inget liv värt att leva faktiskt...
Pratar vi 5-6 år, så kan det vara OK, men inte 10-15 år...

Kimsan,
Det handlar som sagt om hur mycket skulderna minskar.
Mitt tips är att du frågar exakt summa som du har för utmätning idag.
Låt säga det är 900.000 (har allt du släppt hamnat hos KFM eller dimper det fortfarande ner företag som håller på skulden?)
Efter det så låt det gå två månader. Sen kollar du, allt handlar ju om räntan.
Minskar din skuld med 6000 eller mer i månaden kan det bli svårt med löneutmätning men minskar den med mindre än så hade jag definitivt ansökt om sanering.
Så allt handlar om hur ränteläget är och skuldminskningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp