- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Kimsan,
Det handlar som sagt om hur mycket skulderna minskar.
Mitt tips är att du frågar exakt summa som du har för utmätning idag.
Låt säga det är 900.000 (har allt du släppt hamnat hos KFM eller dimper det fortfarande ner företag som håller på skulden?)
Efter det så låt det gå två månader. Sen kollar du, allt handlar ju om räntan.
Minskar din skuld med 6000 eller mer i månaden kan det bli svårt med löneutmätning men minskar den med mindre än så hade jag definitivt ansökt om sanering.
Så allt handlar om hur ränteläget är och skuldminskningen.
Ja, jag förstår det @Terry_ Ska ha stenkoll på vad som händer gällande skuldsaldot... Nä sweetie...det är en sällan skådad strid ström av brev från KF som inkommer mer eller mindre dagligen nu... Det är ju minst 3 brev per skuld som kommer från dom, så det blir ju en jäkla mängd... Min brevlåda uttryckligen KRAMPAR där hemma...
...men shit va jag hade hade kunnat ha de bra med en skuldsanering tack vare de 2 betalningsfria månaderna och med min lön. Det hade generat ca. 45tkr extra om året, som man hade kunnat fördela ut på de tuffare 10 månaderna...
...men jag ser inte lättvindigt på en sådan... Jag kan heller inte "skylla" på dåliga bostadsaffärer, skiljsmässa, missbruk eller sjukdom för min skuldsatthet... även då de var min kraschade underkäke som gjorde att jag i panik tog de sista SJUKA lånen som därmed satte spiken i kistan för mig...

Tack liväl för Ditt engagemang
Din situation kanske är mer befogad än en skilsmässa?
Eller fru.