Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Alla bra snabblån listan - diskussion

Effektiv ränta det viktigaste jämförelsetalet

För att den siffran är helt meningslös vid jämförelser enligt mig. Det är som fråga efter årspris på en hyrbil man ska hyra i 7 dagar.

Vi kan ta ett exempel från Folkia:
Belopp Effektiv ränta
4 000kr 473%
5 000kr 392%
6 000kr 342%

Snabbt, vilket lån är billigast? Ser ut som 6 000 kr, trots att totala kostnaden blir 1194 kr mot 948 kr. Effektiv ränta är väldigt bra att använda sig utav vid tex bolån, mindre bra med snabblån.

Personligen vill jag hellre ha mer i plånboken efter att lånet betalats tillbaka än en lägre effektiv ränta.

Jag kanske uttryckte mig otydligt i min vädjan, men jag menar inte att man ska byta ut kostnaden i kronor mot ränta, det finns ju väldigt gott om plats i bredd för att redovisa både och.

Apropå vilket lån som är billigast, så är det ju för totalkostnaden i princip alltid billigast att låna så lite som möjligt. Ditt exempel tyder snarare på att priserna för smålån är väldigt stora, troligen pga att administration mm blir en för långivaren stor kostnad jämfört med det utlånade beloppet.

Effektiv ränta är det vedertagna jämförelsetalet som dessutom underlättar för att jämföra SMS-lån mot andra typer av lån, tex kreditkort eller blancolån hos "vanliga" banker, som också kan nyttjas för korta kredittider.

I Risicums villkor står följande "Kreditgivare är Risicum Capital AB. Lån kan beviljas till person som gjort en låneansökan, är 18-20 år gammal, varit folkbokförd i Sverige sedan minst 2 år tillbaka och inte har några betalningsanmärkningar."

Vad händer om jag är 21 år? Får jag lån då? Trist att de bara ska bevilja lån till de som är 18 till 20 år gamla. Men de har kanske valt att bara satsa på ungdomar i denna åldersgrupp.

:) Risicum, ni bör ändra texten!!! Ni menar väl ändå att man ska vara minst 18, alternativt 20 år gammal.

8. Easycard - Kredit på upp till 30 000 kr
Tar UC
Lätt att få - Inga betalningsanmärkningar dock
Kredit mellan 5000 och 30 000 kr
56 dagar räntefri kredit, därefter från 22% effekt. ränta

Hur hårda är dom med UC-förfrågningar?
Har typ 50

Tips om snabblån

Kan verkligen rekommendera snabblån från www.snabbfinans.se! Seriöst bemötande och snabb utbetalning, ni borde ha med dem här på forumet.

Om du är sen med betalningen några timmar då är det påminnelse direkt, efter 3 dagar inkasso och ingen avbetalning är möjlig. Snart är du hos kronofogden med snabbfinans tror mig.

Ok Money inlagd. En del av Risicum, men du kan ha lån hos båda samtidigt. Till skillnad från Risicum så är det 18 årsgräns på 500 till 2000 kr.
Nej, man kan inte ha lån hos båda. Kanske varit så, men inte nu.
Har lån hos OK Money, sökte på Risicum och fick avslag på grund av att jag redan hade lån hos OK Money. Kommer inte ihåg den exakta texten som stod, men betydelsen var att jag inte kunde ta lån hos Risicum då jag redan har lån hos företaget.

Pellegj

Du kan endast ha 1 lån i koncernen första gången
du lånar! :) om du sköter dina betalningar kan du ha fler :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp