Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Alla bra snabblån listan - diskussion

Listan saknar uppgift om den effektiva årsräntan vilket är den bästa siffran som gör lån jämförbara. Lägg till den - övriga uppgifter kan förstås stå kvar.
Långivare måste dessutom upplysa om den effektiva årsräntan. Gör de inte det är det olagligt = oseriöst.

HEj tänkte lägga till en uppdatering, som ni kanske vill lägga till
Ferratum Bank Erbjuder även Flex kredit upp till 15000 Som betalas beroende på vad man tar ut
Flex Kredit - låna 4000 Kr
Minsta återbetalning/mån :
400 kr
  • NYHET! Räntefritt första 30 dagarna
  • Flexibla uttag och återbetalning
  • Låna upp till 15000 kr

• Samma med Lånebutiken
Brukslån - låna 4000 kr
Minsta återbetalning per månad
500 kr
Ansök Brukslån
  • Kreditgräns upp till 15 000 kr
  • Kreditlån utan kreditkort
  • Flexibel återbetalning
  • Pengar direkt till ditt konto

HEj tänkte lägga till en uppdatering, som ni kanske vill lägga till
Ferratum Bank Erbjuder även Flex kredit upp till 15000 Som betalas beroende på vad man tar ut
Flex Kredit - låna 4000 Kr
Minsta återbetalning/mån :
400 kr
  • NYHET! Räntefritt första 30 dagarna
  • Flexibla uttag och återbetalning
  • Låna upp till 15000 kr

• Samma med Lånebutiken
Brukslån - låna 4000 kr
Minsta återbetalning per månad
500 kr
Ansök Brukslån
  • Kreditgräns upp till 15 000 kr
  • Kreditlån utan kreditkort
  • Flexibel återbetalning
  • Pengar direkt till ditt konto
Brukslån är ett Lånbutiken lån från Risicum https://www.lanbutiken.se/brukslan

Saknar vad den effektiva räntan är i tabellen. Det är lag på att den siffran ska finnas när bolagen själva gör reklam, så det vore rimligt att visa.

Effektiv ränta det viktigaste jämförelsetalet

Jag kanske uttryckte mig otydligt i min vädjan, men jag menar inte att man ska byta ut kostnaden i kronor mot ränta, det finns ju väldigt gott om plats i bredd för att redovisa både och.

Apropå vilket lån som är billigast, så är det ju för totalkostnaden i princip alltid billigast att låna så lite som möjligt. Ditt exempel tyder snarare på att priserna för smålån är väldigt stora, troligen pga att administration mm blir en för långivaren stor kostnad jämfört med det utlånade beloppet.

Effektiv ränta är det vedertagna jämförelsetalet som dessutom underlättar för att jämföra SMS-lån mot andra typer av lån, tex kreditkort eller blancolån hos "vanliga" banker, som också kan nyttjas för korta kredittider.

Håller med, finns ingen anledning att mörka effektiva räntan!!!

Hej, har valt att inte ta med effektiva räntan då måttet fungerar dåligt för mindre lån. Läs mer här https://www.lånforum.se/threads/varför-ta-lån-med-ockerränta.3503/

Hej Lagkollen & Ove (samma ip = samma person). Har skrivit fem inlägg upp om detta. Se mitt citat ovan. Ingenting mörkas, siffrorna finnas på kreditgivarnas sidor om man vill se.

PS. Du behöver inte spamma ditt meddelande i hela forumet. Vi har tagit bort de andra inläggen som var identiska

Visar sig även att inlägget från "Oregistrerad" 4 maj 2015 som jag hänvisar till ovan är samma person som Lagkollen / Ove.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp