Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Akut lån

Så. Jag hade en startad tråd men bröt mot tiggeri-reglerna. Var absolut inte meningen.

Jag skriver på nytt och formulerar om mig.

Fick jobb på ett Teleföretag, landade för ca 2 veckor sedan i Lissabon. Har haft gratis hotell och har det fram till tisdag.

Har helt missbedömt bostadssituationen i Lissabon och har dels inte hittat något boende och har knappt ett öre kvar, i väntan på lön. Trodde jag på något sätt skulle kunna krångla mig ur detta fram till lön men nu kurrar magen.

Har googlat lite på "sätt att fixa snabba pengar". Förutom eventuellt ett rån eller något kriminellt så går det inte. Och jag anser mig ändå vara så pass fair att jag håller mig undan den sidan.

Förväntar mig påhopp och att jag är någon sorts idiot, men om livet var så enkelt som att "varför tänkte du inte bara på", så hade till och med jag löst det.

Tips, vägledning osv tas emot! Tack!

/Z

Prata med anhöriga?
Hade varken jobbat i Lissabon eller haft brist på pengar om jag haft sådana. Den längre historien är väl att jag satt mig här själv, i denna situation. Korta historien är att jag verkligen inte gjort något fel sen jag kom hit, förutom att helt missbedöma min sits.

Har du adress i Lissabon är det svårt, annars är väl lendo eller något smslån

Tror ej jag är behörig för dessa tyvärr. Tack ändå!

Försökte med sådana där undersökningar man kan göra, för att skrapa ihop matpengar, men man får vänta på själva undersökningen så det tar tid. Finns det något liknande man kan göra? Just for the day menar jag.

Sälj något, om du har något med dig att sälja?

Sälj något, om du har något med dig att sälja?
Har bara telefonen. Och lite kläder såklart. Ett tag idag så tänkte jag skrota telefonen för att ha pengar till mat, och sen vänta på lön och köpa telefon. Men hjärnan sa till mig att det var en jävligt dålig idé.

Men såklart, hade självklart sålt av allt jag hade om jag hade något.

Är en skeptisk människa men har läst denna historia tidigare på forumet . Är du ärlig eller försöker du scama ?

Är en skeptisk människa men har läst denna historia tidigare på forumet . Är du ärlig eller försöker du scama ?
Jag förstod såklart att folk skulle vara skeptiska. Gick in och blev medlem idag i desperat försök att söka hjälp. Vad gäller historian så är den unik för mig, har ALDRIG skrivit på forum tidigare. Det här är lågvattenmärke för mig och vill gärna krypa under en sten. Men fattar såklart. .är skeptisk människa själv överlag.

Den där vattenfastan det pratades om i en annan tråd kanske.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp