Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Akut lån med skuldsaldo!?

Nej...har inte hittat någon lösning...total katastrof...pratat med soc och oavsett hur "reglerna" ser ut så nej man är inte automatiskt berättigad till akuta matpengar även om du inte slarvat upp pengarna...spelar ingen roll om du har barn eller inte...uppenbarligen... vi har aldrig bett om pengar innan heller så inget " återkommande"... Jag vet inte...kört snabbmakaroner alldeles för länge iaf...:-(
Har ni inget ni kan pantsätta? Vigselring? Eller nåt annat? Önskar jag kunde hjälpa:(

Vi har sålt det vi hade/kunde...hade dock inga direkt " dyra" grejer så det har inte gett så mkt. Är 6 personer så hur lite man än spenderar går det åt en del. En vecka kvar drygt...sen är vi förhoppningsvis tillbaka så vi kan leva. Tur det inte är lov längre iallafall...

Har svårt att se att någon skulle vilja låna ut till en med aktivt skuldsaldo, det är ju ännu tydligare indikation än "bara"anmärkningar på att man knappast kommer få pengarna återbetalda bekymmersfritt

Absolut är det mer riskfyllt...men ibland kanske inte anmärkningar/skulder beror på att man inte klarar att sköta ekonomin eller skiter i det och ibland vore det väldigt tacksamt att ha möjlighet att låna mindre summor iallafall. Tror att många som är kreditsvaga skulle hålla hårt i ett sådant förtroende om de fick chansen nånstans. Sen finns det självklart de som skulle skita i att betala...men det finns det ju folk utan skulder som gör också...?

Absolut är det mer riskfyllt...men ibland kanske inte anmärkningar/skulder beror på att man inte klarar att sköta ekonomin eller skiter i det och ibland vore det väldigt tacksamt att ha möjlighet att låna mindre summor iallafall. Tror att många som är kreditsvaga skulle hålla hårt i ett sådant förtroende om de fick chansen nånstans. Sen finns det självklart de som skulle skita i att betala...men det finns det ju folk utan skulder som gör också...?
Fortfarande större risk med skuldsaldo visar ju att du inte betalar för dig trots det gått till kronofogden då är det inte något enstaka misstag längre.

Bör vara som här i Finland där det är förbjudet att låna ut till någon med anmärkningar samt att det finns ett gemensamt register där dina lån syns. Sen maximal ränta för snabblån är 50%

Då menar jag att även snabblån syns vilket är bra då det förhindrar överskuldsättning

Giving People gillar jag på Facebook. Där kan man som barnfamilj få hjälp med tex matkasse. Har du provat med dom?

Men om man exempelvis inte dragit på sig skulder av "slarv"...då betyder ju inte nödvändigtvis skulden att man är vårdslös med ekonomin? Det är bra att folk inte kan låna hur som helst...men i vissa situationer önskar man att det kunde vara lite mer individuell bedömning?

Tack, skall kolla upp Giving people!

Min mobil ger inte nån en krona för tyvärr ;-)
Tvn skulle väl generera ett par tusen men den lär de hämta å betala så svårt att ångra sig där... men å andra sidan är det nog dags att lägga ut den ändå så. Tack för svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp