Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut konkreta tips

Håller med som Lize skriver, jag fick det mycket bättre när jag fick löneutmätning. De drar en fast summa varje månad och man slipper sitta o pussla flera timmar varje månad. Jag släppte allt till kfm och fick löneutmätning. Allt jag tjänade extra fick jag behålla.

Kämpa på kamrater!!
Tack detsamma! Jag önskar jag kunde göra det också! Men det är så mycket som står på spel. Därför kämpar jag. Hade jag inte behövt återbetala denna skuld nu och inkassobyrån strulat så hade det funkat. Jag har en bra plan men den klarar inga oväntade utgifter.

Jag gissar att du inte har något sparkonto för att ha om något skulle ploppa upp som en extra utgift.

Jag gissar att du inte har något sparkonto för att ha om något skulle ploppa upp som en extra utgift.
Jag tror att väldigt många på detta forum, inklusive undertecknad, har fullt sjå att klara våra utgifter, det finns inte utrymme för sparande.

Håller med Lize efter alla år med skulder i form av smslån och trots att jag inte längre har något hos inkasso, aktiva smslån eller något hos KFM så lever jag och familjen efter en mycket tajt budget där det inte finns utrymme för något extra och inte heller för något sparande då jag har sjukersättning/förtidspension. Men det är bara att gilla läget och se fram emot nästa år då mitt massiva underskott sjunker med ca 115.000 och jag då förhoppningsvis kan ansöka om ett samlingslån för att bli av med blancolån och kreditkort.

Man kan så klart se över sina månadskostnader yttligare en gång. Kan jag spara på något? Lägger jag pengar på något helt onödigt för dyrt internet eller kanske dyrt mobilabemonemang eller onödiga tv kanaler...röker utgår jag från att man inte lägger pengar på...

Jag gjorde allt detta när jag var som längst ner i skiten med mina smslån avslutade alla prenumerationer, hade så billigt bredband som möjligt och så billigt mobilabonnemang jag kunde hitta, sålde mitt guld och silver, köpte inga kläder åt mig själv endast till barnen köpte aldrig hämtmat eller gick på restaurang, gick aldrig på bio eller annat som kostade pengar och bil har jag inte heller. Jag levde så billigt som det bara var möjligt men min sjukpension räckte ändå inte till då alla avbetalningsplaner slukade mina pengar månad efter månad och det tog aldrig slut förrän jag fick ett samlingslån. Jag vet att jag inte är ensam här på forumet om att leva så här och jag har fortfarande skulder men är skuldsatt på ett annat sätt än när jag hade smslån jag kan betala mina räkningar nu men det finns inte utrymme till sparande hur mycket jag än vill och det finns inte utrymme till något extra. Ångesten finns kvar på dagarna och oron för att inte klara av oväntade utgifter men jag kan sova skapligt igen.

Jag gjorde allt detta när jag var som längst ner i skiten med mina smslån avslutade alla prenumerationer, hade så billigt bredband som möjligt och så billigt mobilabonnemang jag kunde hitta, sålde mitt guld och silver, köpte inga kläder åt mig själv endast till barnen köpte aldrig hämtmat eller gick på restaurang, gick aldrig på bio eller annat som kostade pengar och bil har jag inte heller. Jag levde så billigt som det bara var möjligt men min sjukpension räckte ändå inte till då alla avbetalningsplaner slukade mina pengar månad efter månad och det tog aldrig slut förrän jag fick ett samlingslån. Jag vet att jag inte är ensam här på forumet om att leva så här och jag har fortfarande skulder men är skuldsatt på ett annat sätt än när jag hade smslån jag kan betala mina räkningar nu men det finns inte utrymme till sparande hur mycket jag än vill och det finns inte utrymme till något extra. Ångesten finns kvar på dagarna och oron för att inte klara av oväntade utgifter men jag kan sova skapligt igen.
Håller helt med. Jag har gått igenom varenda utgift jag har och det går inte att dra in på något mer. Däremot kan jag lägga undan lite nu när jag har löneutmätning, inga större summor, men till tandläkare o s v.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp