Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut konkreta tips

Jag förstår känslan av att känna sig utblottad när det inte finns marginaler för något oförutsett och när det inträffar som det gjort för dig rasar allt man byggt upp. Men att du känner dig sämst som människa får du bara inte tycka trots att jag inte känner dig irl har jag ALDRIG uppfattat dig som en sämre människa utan raka motsatsen en rar hjälpsam ärlig person som månar om alla andra. Kram
Tack, det värmer.

Min livlina eller ska vi kalla det räddningspeng har varit att sälja på bl.a Tradera. Men jag köper saker för att sälja. Det kräver jobb och en del känsla att veta vad man ska köpa. Det stora problemet är att ligga ute med pengar ibland ganska länge speciellt för det man lämnat in på auktion.

Senast ändrad:
Inte så mycket närmare en lösning men har ju två tre dagar på mig. Det måste lösa sig på något sätt.

Är det inte märkligt detta liv man lever. Denna helg har jag trots överhängande hot om totalkollaps för ekonomin valt att försöka koppla av lite. Nu när vardagen närmar sig känner jag både fysiskt och psykiskt hur kroppen laddar för ett krig. Önskar så innerligt att slutet är snart nära eller att jag börjar se en ljusning. Tyvärr är det inte så än. Vet inte bara hur länge hälsan orkar.

Hur mår ni andra denna sommar? Läget under kontroll? Tar dagen som den kommer? Samma kaos som innan?

Hur mår ni andra denna sommar? Läget under kontroll? Tar dagen som den kommer? Samma kaos som innan?
Ja tar dag för dag.. Det är ganska jobbigt. Mycket kommer hända de närmaste månaderna. Om några år hoppas jag att allt är över och allt blivit lite bättre,

Jag hoppas det för vår skull.

Idag känner jag mig som andra klassens medborgare. Trots bra och stabil inkomst kan jag inte rädda mig själv ur denna situation. Jag sväljer gråten och infinner mig på jobbet något tankspridd. Vissa dagar är det så fruktansvärt jobbigt.

Jag hoppas det för vår skull.

Idag känner jag mig som andra klassens medborgare. Trots bra och stabil inkomst kan jag inte rädda mig själv ur denna situation. Jag sväljer gråten och infinner mig på jobbet något tankspridd. Vissa dagar är det så fruktansvärt jobbigt.
Usch vad jobbigt, jag vet precis hur du känner dej, till slut gör man inte ett riktigt bra jobb och jobbet är trots allt det bland det viktigaste, för det är nyckeln till att komma ur skuldfällan och inte hamna i djupare misär. Jag hade det lika jobbigt som du vid samma tid i fjol, trots det så har jag alltid sett fram emot min semester, för då har jag kunnat vila ordentligt, jag har precis som du tidigare beskrivit haft svårt att sova på nätterna, men är man ledig så kan man ta en tupplur på dagen, jag brukar även promenera mycket för det skingrar tankarna och gör att man mår bättre. Jag har inga barn, så semestern och sommaren för mej är helt kravlös, jag kan t o m leva snålare då än när jag jobbar, de dagar jag inte ska göra något så äter jag exempelvis jättebilligt. Den här sommaren kommer att bli min bästa, rent ekonomiskt, på länge. För min del blev det så bra med löneutmätning, denna månad fick jag behålla 11 tkr utöver existensminimum, eftersom jag har en fast summa som dras varje månad. Jag fick lite extra i form av semesterersättning och retroaktiv lön, samt att jag hade en del traktamenten. Jag kommer inte att resa någonstans, för jag reser så mycket i jobbet, utan kommer att vara hemma och ta det lugnt. Kommer att unna mej och gå och fika och ta ett par glas vin med vänner och fortsätta med mina långpromenader. Jag hoppas att du trots allt får en någorlunda skön sommar. Styrkekramar till er alla som kämpar därute :)

Bodde jag ensam så skulle jag inte ta semester för att kväva ångesten med arbete och/eller leva mycket billigare. Fick häromdagen ett inkassokrav där de vägrar upprätta avbetalningsplan fast de gjort det nyligen för samma fordringsägare. Jag orkar verkligen inte ringa till de och böna och be, har inget människovärde kvar snart.

Håller med som Lize skriver, jag fick det mycket bättre när jag fick löneutmätning. De drar en fast summa varje månad och man slipper sitta o pussla flera timmar varje månad. Jag släppte allt till kfm och fick löneutmätning. Allt jag tjänade extra fick jag behålla.

Kämpa på kamrater!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp