Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut hjälp: Klarna nekar delbetalning – vad kan jag göra nu?

Ja det har jag förstått men i dagsläget har inget kvar alls till något och det blir att leva på kredit och sedan ta nya lån. Får jag några tusen lappar över varje månad är jag nöjd.
Så om min fru får ett jobb under min skuldsanering så kommer de dra av mer från mig eftersom de kommer räkna in hennes inkomst? Så det kvittar om hon jobbar eller ej det blir existensminimum i både fallen???
Såvitt ja vet så är det enbart din lön de drar ifrån hur mycket vet jag inte tyvärr.

Får din fru ett jobb så kommer ni ju få mer över varje månad ändå även fast du får betala in mer till en ev sanering. Och under sanering dras ingenting utan det är du själv som ska betala in till kfm en bestämd summa varje månad.
Gör testet på kfm:s hemsida. Där ska du lägga in alla fasta kostnader ni har (inga lånekostnader!) och de inkomster ni har var o en. Med tanke på din frus låga inkomst nu så är chansen skaplig att det blir 0-plan el väldigt lite du får betala om det går igenom.
Gjorde testet och de skulle dra 475 kr vilket är osannolikt.
Tror inte jag får nån skuldsanering eftersom jag har läst flera som har fått avslag när de tagit nya lån. Har själv tagit nytt lån under februari 2025 så det blir väldigt svårt att få igenom det.

Tror inte jag får nån skuldsanering eftersom jag har läst flera som har fått avslag när de tagit nya lån. Har själv tagit nytt lån under februari 2025 så det blir väldigt svårt att få igenom det.
Vilket lån är från Februari 2025 och hur stort är det?

Har du fyllt i siffrorna korrekt så stämmer uträkningen någorlunda. Då är det ca 475kr som dras vid utmätning. Troligen 0-plan med skuldsanering.

Santander 30 k och under 2024 samlade alla mina tidigare lån hos collector 500 k så dem är "nya" enligt uc.
Även fairlo 40 k under 2024.
Det är väl kört med andra ord va
Ansökningstiden är ca 7 månader för skuldsanering. Det vill säga att senaste lånet är ca 1 gammalt när ansökan hanteras.

Får du löneutmätning ett tag innan du får skuldsanering så är det ju bättre än idag ca 475kr dras och du behåller resten. Har du fyllt i siffrorna korrekt stämmer uträkningen. Det finns inte mycket utrymme att beräkna ett förbehållsbelopp på andra sätt.

Rekommenderar starkt att släppa lånen oavsett

Ansökningstiden är ca 7 månader för skuldsanering. Det vill säga att senaste lånet är ca 1 gammalt när ansökan hanteras.

Får du löneutmätning ett tag innan du får skuldsanering så är det ju bättre än idag ca 475kr dras och du behåller resten. Har du fyllt i siffrorna korrekt stämmer uträkningen. Det finns inte mycket utrymme att beräkna ett förbehållsbelopp på andra sätt.

Rekommenderar starkt att släppa lånen oavsett
Det enda som hindrar mig från att släppa allt är att vid en löneutmätning så får min arbetsgivare reda på det. Jag kan inte göra det. Ska kontakta en rådgivare under min semester och ansöka men tills dess så måste jag lösa klarna har 10 dagar på mig att fixa 20 k. Det är väl dumt att ta nya lån om jag nu ska ansöka om skuldsanering:/ knepig situation.

Varför är det osannolik? Med de siffror du skrivit här i tråden så stämmer det säkert. Då din fru knappt har nån inkomst så blir du ju i princip ensamförsörjare och din inkomst ska täcka det mesta i ert hushåll så finns inget el väldigt litet utrymme att ta av för kfm.

Det enda som hindrar mig från att släppa allt är att vid en löneutmätning så får min arbetsgivare reda på det. Jag kan inte göra det. Ska kontakta en rådgivare under min semester och ansöka men tills dess så måste jag lösa klarna har 10 dagar på mig att fixa 20 k. Det är väl dumt att ta nya lån om jag nu ska ansöka om skuldsanering:/ knepig situation.
Brytpunkter är viktiga om planen är skuldsanering. Så ta absolut inte en krona i kredit eller lån. Då har du både ett lån från Juli 2025 och Februari 2025.

Låt Februari 2025 vara brytpunkten vad som än händer.

Brytpunkter är viktiga om planen är skuldsanering. Så ta absolut inte en krona i kredit eller lån. Då har du både ett lån från Juli 2025 och Februari 2025.

Låt Februari 2025 vara brytpunkten vad som än händer.
Tack för tipsen och uppskattar verkligen att du tar dig tiden att besvara mina frågor.
Ska försöka frysa klarna under 3 månader och kanske låna från en bekant för att betala av det. Ska absolut inte ta nya lån eller kredit.
Använder mitt norwegian kort varje månad. Kommer det påverka skuldsanering tror du? Det handlar om minimum belopp på ca 500 kr varje månad.

Usch vad jag känner igen mig. Jaga, leta, dölja. Jag hade precis samma ångest inför arbetsgivaren, men jag sade till min chef att jag kommer få utmätning, jag sade inte varför. Fick ett ”okej” till svar och sen var det inget mer med det.

Alla kan hamna i ekonomiska svårigheter. Oavsett vem man är eller var man jobbar. Vad är det som gör att du är så orolig för detta?

Söker du skuldsanering så är ju risken att du hamnar under utmätning innan beslut också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp