Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Akut hjälp: Klarna nekar delbetalning – vad kan jag göra nu?

Var itne orolig för fel saker. Nu har du en situation du måste lösa. Ring kfm ställ dina frågor osv, berätta hur det ligger till ta även ett snack med din fru. Förr eller senare kommer det fram. Hur gör du nu för att dölja? Gömmer dina brev? Kan inte vara kul bättre du berättar så kanske kan komma fram till en lösning tillsammans? Du har ingen i din närhet som kan ta ett samlingslån åt dig? Typ släcka de värsta kostnaderna inte allt men så får du får ner kostnaden varje månad.
Jag har aldrig missat en betalning så jag får inga brev hem och behöver inte dölja så mycket.
Har tyvärr ingen som kan ta lån åt mig.
Ska prata med en skuldrådgivare först sedan berätta för frugan så jag har en plan och svar på alla frågor.

Ringde idag och man kan endast komma i kontakt med rådgivare på onsdagar mellan 12-14 så jag tänker ringa då och boka upp ett möte för att ge igenom allt. Har 4 veckors semester så kommer kunna fokusera på det här i lugn och ro förutom klarna skulden som jag på något vis måste betala inom 9 dagar. :)
Det enda som händer när du inte kan betala Klarna är att du dels blir spärrad på Klarna vilket är bra men oxå att skulden kommer skickas vidare till inkasso så småningom. Det inget som kommer hända på en gång och väl hos inkasso kan du få möjlighet avbetalningsplan. Så jag tycker du helt enkelt ska släppa den skulden för nuet. Du har inte dom pengarn ao jag betvivlar att du kommer få fram dom på 9 dar.
Det är ju viktigare att ni har mat på bordet till familjen.

Det enda som händer när du inte kan betala Klarna är att du dels blir spärrad på Klarna vilket är bra men oxå att skulden kommer skickas vidare till inkasso så småningom. Det inget som kommer hända på en gång och väl hos inkasso kan du få möjlighet avbetalningsplan. Så jag tycker du helt enkelt ska släppa den skulden för nuet. Du har inte dom pengarn ao jag betvivlar att du kommer få fram dom på 9 dar.
Det är ju viktigare att ni har mat på bordet till familjen.
Tack för tipset
Skickas allt till inkasso? Har 9 k hos Klarna sedan tidigare där jag betalar 500 kr I månaden. Kommer även den betalningen spärras? Kommer jag behöva betala hela summan på typ 30k sen hos inkasso?

Tack för tipsen och uppskattar verkligen att du tar dig tiden att besvara mina frågor.
Ska försöka frysa klarna under 3 månader och kanske låna från en bekant för att betala av det. Ska absolut inte ta nya lån eller kredit.
Använder mitt norwegian kort varje månad. Kommer det påverka skuldsanering tror du? Det handlar om minimum belopp på ca 500 kr varje månad.

Det kan vara värt att veta att han har en agenda att få banker och andra att göra så stora förluster som möjligt. Det tipsas om skuldsanering hit och dit med blandad relevans. Fundera själv på hur du vill göra och ta inte besked här som om det vore sant.

Haha jo men har abonnemang så en myndighet som kronofogden kommer säkert veta vem jag är. Jag är nojig
Ska genast kika på det. Tack för tipset.

Kfm ser sällan vilket nummer man ringer från.

Det kan vara värt att veta att han har en agenda att få banker och andra att göra så stora förluster som möjligt. Det tipsas om skuldsanering hit och dit med blandad relevans. Fundera själv på hur du vill göra och ta inte besked här som om det vore sant.
Vem är "han" som har en agenda? Jag söker tips och råd från folk som har varit i samma sits och vissa som blivit beviljade skuldsanering. Beslutet är mitt i slutändan. tack ändå för att du uppmärksammar detta.

Vem är "han" som har en agenda? Jag söker tips och råd från folk som har varit i samma sits och vissa som blivit beviljade skuldsanering. Beslutet är mitt i slutändan. tack ändå för att du uppmärksammar detta.
@Lasseman syftar på mig. Han tror att jag bryr mig om bankerna. Inte okej påhopp och slutsats att det är ”min agenda”

Jag vill att folk som varit/är i samma situation som mig blir skuldfria. För jag vet hur jävla mentalt förstörd man blir av att leva på minus under lång tid. Skuldfria

1. Så snabbt som möjligt
2. Så billigt som möjligt
3. Andra valutor man sparar in på (mentalitet, relationer etc)

Dom anledningarna presenterar jag här i första inlägget i tråden:

Visseligen sant att det konsekvenserna ibland att bankerna tappar pengar. Det skiter jag fullständigt i (betalat miljoner i ränta över åren jag inte ska på grund av lån jag inte skulle fått pga oansvarsfull utlåning) och det är inte någon ”agenda” jag har. Jag är på gäldenärernas sida som är eller har varit i samma sits som mig, inte borgenärernas sida. Jag tycker att om man går minus varje månad och inte kan betala sig skulfri inom rimlig tid så måste man prioritera sig själv och vara egoistisk för en gångs skull i livet för att bli skuldfri. Jag är under de flesta scenarion inte egoistisk av mig. Men det är en dyr läxa jag lärt mig då jag (kanske) borde haft skuldsanering 2 år tidigare om jag slutat tänkt på borgenärerna och göra rätt för mig och börjat tänka mig själv tidigare.

Man har inte oändligt med år att slösa för att lösa sin situation för att få ett normalt liv

Senast ändrad:
Vad händer nu när jag inte kan betala fakturan på 20k?
Har en annan avdelning hos klarna på 10k där det dras automatiskt varje månad. Går även den skulden till inkasso?
Kan de dra av pengarna från mitt konto efter förfallodagen? Måste jag ta bort autogiro hos klarna för att inte riskera att de ta de få kronorna jag har på kontot just nu?
Tack på förhand!

Vad händer nu när jag inte kan betala fakturan på 20k?
Har en annan avdelning hos klarna på 10k där det dras automatiskt varje månad. Går även den skulden till inkasso?
Kan de dra av pengarna från mitt konto efter förfallodagen? Måste jag ta bort autogiro hos klarna för att inte riskera att de ta de få kronorna jag har på kontot just nu?
Tack på förhand!
Du kan ju skriva till kundtjänst och säga såhär:
"Hej! Jag vill pausa samtliga fakturor pga ekonomiska svårigheter"

I upp till 3 månader kan man göra så. Dem har ett program för det

Du kan ju skriva till kundtjänst och säga såhär:
"Hej! Jag vill pausa samtliga fakturor pga ekonomiska svårigheter"

I upp till 3 månader kan man göra så. Dem har ett program för
Finns det något sådant? Varför fick inte jag den informationen när jag pratade med deras kundtjänst?
Skicka man mail eller via chatten?
Tack så mycket för tipset.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp