- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 42
Brukar de ta full uc när man väljer att dela upp summan? Hur vet man om det är full uc eller bara synlig för dem?
UC ser bara dom vad ja förstått de som och har erfarenhet av.
Brukar de ta full uc när man väljer att dela upp summan? Hur vet man om det är full uc eller bara synlig för dem?
Fick från uc i morse via kivra, ser ut att vara fullständig. Ser exakt likadan ut som Lendos uc. Hoppas jag inte fick nån ny ff fan. Har 2 som försvinner 15 juli och har 2 kvar då. Kanske kan söka om 20 k och släcka klarna så länge. Vet fan inte hur jag ska lösa detta. :/UC ser bara dom vad ja förstått de som och har erfarenhet av.
Nej inte säkerhetsklassad alls men vill definitivt inte att arbetsgivaren får reda på detta genom löneutmätning. Kan endast söka skuldsanering eftersom det hamnar ej hos arbetsgivaren om jag förstått det hela rätt nu.Har du ett statligt jobb(antar du är säkerhetsklassad? ) så måste du vara öppen med om det går till kfm annars blir det nog problematiskt med jobbet.
Va ja fattar det som, man kan inte ta delbetalning på klarna om det är ett högre belopp och att du inte har tillräckligt köputrymne och då måste hela skulden betalas.
Berätta för din fru först o främst. Söker du sanering så blir hon ändå inblandad kan man säga då även hennes inkomst tas hänsyn till i hur mkt du ska betala på en ev sanering.Kan någon vänlig skäl förklara för mig ungefär hur mycket jag kommer ha kvar om vi nu leker med tanken att jag får skuldsanering?
Jag gär testat men förstår inte riktigt alla siffror och frågor.
Jag får 32000 innan skatt, behåller ca 24 efter skatt. Hyran är på 8500, tillkommer el, bredband, hemförsäkring, telefon, csn och avgift till förskolan så ca 12 000 dras. Sedan 7295 till collector, 1100 till norwegian, 10000 till fairlo, 600 till santander och 900 till dnb. 1000 sl kort och sedan mat så har i princip ingenting kvar efter lönen ;/
Kommer jag har mer att leva på med skuldsanering varke måndag utifrån dessa förutsättningar?
Hon är arbetssökande med endast 2500 aktivitetsstöd från FK. Det är tufft. Därför går vi back varje månad. Hade hon haft ett arbete så hade vi garanterat klarat oss.Berätta för din fru först o främst. Söker du sanering så blir hon ändå inblandad kan man säga då även hennes inkomst tas hänsyn till i hur mkt du ska betala på en ev sanering.
Söker du sanering så måste du uppge barn sambo osv.Hon är arbetssökande med endast 2500 aktivitetsstöd från FK. Det är tufft. Därför går vi back varje månad. Hade hon haft ett arbete så hade vi garanterat klarat oss.
Kan någon vänlig skäl förklara för mig ungefär hur mycket jag kommer ha kvar om vi nu leker med tanken att jag får skuldsanering?
Jag gär testat men förstår inte riktigt alla siffror och frågor.
Jag får 32000 innan skatt, behåller ca 24 efter skatt. Hyran är på 8500, tillkommer el, bredband, hemförsäkring, telefon, csn och avgift till förskolan så ca 12 000 dras. Sedan 7295 till collector, 1100 till norwegian, 10000 till fairlo, 600 till santander och 900 till dnb. 1000 sl kort och sedan mat så har i princip ingenting kvar efter lönen ;/
Kommer jag har mer att leva på med skuldsanering varke måndag utifrån dessa förutsättningar?
Ja det har jag förstått men i dagsläget har inget kvar alls till något och det blir att leva på kredit och sedan ta nya lån. Får jag några tusen lappar över varje månad är jag nöjd.Söker du sanering så måste du uppge barn sambo osv.
Alltså beloppet du får behålla är ju till mat hyra levnadskostnader så blir nog inte mycket över varje månad. Det blir ju ett existensminimum.
Får din fru ett jobb så kommer ni ju få mer över varje månad ändå även fast du får betala in mer till en ev sanering. Och under sanering dras ingenting utan det är du själv som ska betala in till kfm en bestämd summa varje månad.Ja det har jag förstått men i dagsläget har inget kvar alls till något och det blir att leva på kredit och sedan ta nya lån. Får jag några tusen lappar över varje månad är jag nöjd.
Så om min fru får ett jobb under min skuldsanering så kommer de dra av mer från mig eftersom de kommer räkna in hennes inkomst? Så det kvittar om hon jobbar eller ej det blir existensminimum i både fallen???