Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut! Hjälp är på väg att bli hemlös!

Barnen hade en god man som skulle sköta arvsskiftet men gjorde inte det och blev fråntagen sitt uppdrag då han inte skött det. Barnen fick en ny god man strax innan dom fyllde 18 men ingenting har skett och jag vet inte vad jag ska göra nu

Se till att göra klart arvsskiftet ASAP...
Du kan ju köpa dig några dagar genom att inte skriva på delgivningar angående uppsägningen av bostadsrätten.

vad sa kommunens socialtjänst när du ringde dom ?

om ungarna är över 18 kan dom väl själv skriva över sin andel till dig, det borde bara ta någon dag för HSB/riksbyggen motsvarande att registera. du är ju medlem i föreningen så du behöver inte heller vänta på att ordföranden eller styrelsen ska godkänna dig.

borde räcka att skriva ett gåvobrev från de 2 barnen.. "jag xxx skänker min andel i lägenheten nr xxx i bostadsrättsföreningen XXXX (orgnr). ort- datum underskrift.. 2x vittnen"

Dom står ju i läget att dom blir av med sin del också om du vräks, så dom gör ju bättre i att överlåta den till dig för att förhoppnignsvis ärva den av dig.

Det är det jag undrar ifall det räcker med att dom skriver ett gåvobrev eller om det måste bevittnas av någon.

Det är det jag undrar ifall det räcker med att dom skriver ett gåvobrev eller om det måste bevittnas av någon.

Bevittna så behöver du inte fundera på det nåt mer, då är du i alla fall safe på den punkten, slippa göra om allt..

Det finns gratis mallar att hämta på nätet om gåvobrev för bostadsrätt om du vill veta hur du ska formulera det.

Det finns gratis mallar att hämta på nätet om gåvobrev för bostadsrätt om du vill veta hur du ska formulera det.
Jag pratade med HSB och dom sa att det snabbaste tiden dom kunde göra skiftet på är 2 veckor och då är det försent. Jag pratade med soc och dom sa att om dom nu skulle kunna hjälpa mig så skulle det inte vara förnst om en månad då jag fick tid. Jag är så slut och ledsen och allt är försent och ska betalas in senast imorgon och jag har ingenting.

Jag pratade med HSB och dom sa att det snabbaste tiden dom kunde göra skiftet på är 2 veckor och då är det försent. Jag pratade med soc och dom sa att om dom nu skulle kunna hjälpa mig så skulle det inte vara förnst om en månad då jag fick tid. Jag är så slut och ledsen och allt är försent och ska betalas in senast imorgon och jag har ingenting.

Man skulle ju kunna tro att soc borde ha akuttider för sånt här.. har du testat nå socialnämndens ordförande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp