Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Akut! Hjälp är på väg att bli hemlös!

Nej det är en bostadsrätt jag har Lasseman

Prata med det inkassobolag som din förening har om en avbetalningsplan?

Jag har nämnt att du ska ringa socialtjänsten oavsett, det står jag fast vid.

Jag har pratat både med ordförande i föreningen och inkassobolaget och dom nekar både till avbetalning och till att betala skulden senare så jag är desperat efter hjälp

Jag har pratat både med ordförande i föreningen och inkassobolaget och dom nekar både till avbetalning och till att betala skulden senare så jag är desperat efter hjälp

Sälj av vad du har, TV, tv-spel, filmer, kläder, inredning - vad som helst. 15 000 kan man hitta i form av saker man inte trodde var värda något, bara man kommer upp i lite volym (lägg upp hundratals annonser på Tradera tex). Mycket jobb för ganska liten förtjänst, men om det är din bostadsrätt du till varje pris vill behålla och du har skuldsaldo (och socialtjänsten inte hjälper dig) är det nästan det enda du kan göra.

Du kan också söka anstånd med löneutmätningen vid vissa omständigheter, men vet inte om detta räknas in, och det hinns väl inte med kanske. Återstår att gå till pressen med din berättelse om bostadsrättsföreningen och inkassobolaget som vräker en ensamstående mor med söner som fortfarande går i skolan istället för att gå med på avbetalningsplan.

Du kan också söka anstånd med löneutmätningen vid vissa omständigheter, men vet inte om detta räknas in, och det hinns väl inte med kanske. Återstår att gå till pressen med din berättelse om bostadsrättsföreningen och inkassobolaget som vräker en ensamstående mor med söner som fortfarande går i skolan istället för att gå med på avbetalningsplan.

Sistnämnda är inget dåligt verktyg. Vart ett jäkla liv kring någon förening i sundsvall för ett antal år sedan, där man ville vräka en gammal söt snäll dam som absolut inte gör en fluga förnär, pga att hon hade så otroligt oskick i lägenheten. BRFstyrelsen avgick efter dom återkallat ärendet, bara pga aftonbladets drev och allt hot styrelsen fick ta av diverse svenssons.
aftonbladet hade glömt att meddela om all ohyra som fanns i tantens lägenhet som hon vägrade städa, och de faktum att hon brukade hänga ut sina nerbajsade blöjjor på ledstångarna i trapphuset..
Så gå till pressen kan funka, ta bara med delen "vräka ensamstående mor osv osv istället för att dela upp på några månader" Se bara till att dom inte skriver om obetalda avgifter och eventuellt annat stök du eller dina barn kan ha ställt till med så går det nog vägen:)

Av dom 2 skulle jag försöka få ordförande att ändra sig.. Inkassobolaget jobbar ju inte självständigt, utan har ju ett visst uppdrag. Nu kan dom mycket väl fått order av föreningens ordförande att inga avbetalningsplaner ska godkännas. Då är det bara ordf /styrelse som kan ändra på det, inkassobolaget jobbar bara enligt uppdrag.

Nej det är en bostadsrätt jag har Lasseman

Det slår mig att det kan förstås vara en nackdel också. Soc kan i värsta fall kräva att du säljer lägenheten, då den är en tillgång och sånna får man inte ha om man ska få försörjningsstöd

Jag har redan utmätning på lönen och har ju frågat tidigare om avbetalning men blivit nekad så jag har ändå försökt göra min egna avbetalningsplan och betalat hyran och lagt till lite på hyresskulden men det har inte räckt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp