Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut! Hjälp är på väg att bli hemlös!

Av dom 2 skulle jag försöka få ordförande att ändra sig.. Inkassobolaget jobbar ju inte självständigt, utan har ju ett visst uppdrag. Nu kan dom mycket väl fått order av föreningens ordförande att inga avbetalningsplaner ska godkännas. Då är det bara ordf /styrelse som kan ändra på det, inkassobolaget jobbar bara enligt uppdrag.
Ja det är ordföranden som verkar vara den svåra i det hela. Han nekade avbetalningsplan och sa till mig att även om jag betalar in summan så har jag avverkat min rätt att bo kvar. När jag sedan pratade med inkassobolaget så sa dom att så får man inte göra så jag kontaktade ordförande igen och sa detta och han sa då : jaha

Ja det är ordföranden som verkar vara den svåra i det hela. Han nekade avbetalningsplan och sa till mig att även om jag betalar in summan så har jag avverkat min rätt att bo kvar. När jag sedan pratade med inkassobolaget så sa dom att så får man inte göra så jag kontaktade ordförande igen och sa detta och han sa då : jaha

Du har ett visst antal dagar på dig att betala efter man delgivit dig uppsägningen, då du återvinner din bostadsrätt.. det har han säkert inte koll på..

Jo jag har kontaktat socialtjänsten men eftersom jag har en bostadsrätt så tycker dom att jag kan sälja och att vi ska bo på vandrarhem

Det låter väl iofs rimligt att kunna sälja bostaden. Har man skulder och skulder på sin bostad därtill som man inte klarar av så är en försäljning rimligt. Du slipper skulderna på bostaden och du kan betala bort dina skulder hos kronofogden förhoppningsvis så ni slipper leva på existensminimum.

Sen är det inte en snabb sak eller enkelt, jag vet.

Det är inte för att låta elak, men det är ju ingen rättighet att få bo var man vill i en bostadsrätt. Jag hade också gärna haft en bostadsrätt att bo i där jag vill, men det hjälper ju inte mig i min situation heller.

Du får ju åtminstone pengar eller utrymme att komma igen om du får ut pengar för bostaden.

Du verkar ju kunna bli av med den alldeles oavsett som utgångsläget ser ut. Både kronofogden, socialtjänsten och bostadsrättsföreningen kan ju få till en försäljning under tvång. Finner du ingen lösning blir du av med den ändå så du kan lika gärna sälja frivilligt.

Ett nytt kontrakt på en hyresrätt kan ni kanske få hjälp med av socialtjänsten eftersom du har anmärkningar och skuldsaldo och inte kommer få en hyresrätt själv.

Senast ändrad:
Det är inte sån tur att det finns sånt övervärde på lägenheten att du skulle kunna belåna den och lösa allt hos kronofogden?

Om så vore fallet kan det vara ide att prata med "din" bank. Du är ju allt annat än kreditvärdig, men har du tur och har en skarpsynt handläggare på banken så kan den resonera som så att det är bättre att låna ut mer, tjäna en slant, än att behöva gå igenom böket att tvångssälja en lägenhet via kronofogden, när banken till och med måste ha folk på plats hos kronofogden för att bevaka sitt intresse..

tanken slår mig.... Förutsatt övervärde osv..
Bluestep kanske kan hjälpa dig, samma sak men lösa ditt nuvarande bolån, låna ut så pass att du reglera kfmskulderna och får pengar över till de hyror du restar med.

vad sa soc när du ringde?

Nu blir jag riktigt desperat. Försökte att ta ett lån hos bluestep och allt var bra tills dom såg att dödsboet stog som delägare på lägenheten.
Hjälp!

Som jag har förstått det är ett dödsbo en juridisk person. Problemet är att "bolån" är en produkt utformad för privatperson ej juridisk person. Ingen bank eller Bluestep har en mall för att ge bolån till dödsbon, och kan därför inte bevilja något lån. Att ta lån med en sån säkerhet som delägarskap i ett dödsbo, verkar vara omöjligt.

Senast ändrad:
Men.. har du inte skiftat dödsboet än?

Barnen hade en god man som skulle sköta arvsskiftet men gjorde inte det och blev fråntagen sitt uppdrag då han inte skött det. Barnen fick en ny god man strax innan dom fyllde 18 men ingenting har skett och jag vet inte vad jag ska göra nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp