Vettigt förslag. Finns massa på LinkedIn, Indeed, Facebook, distansjobb. Hitta nåt tjäna pengar på vid sidan om, sälj saker du inte behöver det samlar på sig.TS har du LinkedIn? Det finns massor med extrajobb![]()
Hm, jag gjorde detta två-tre månader 2019. Under den tiden fanns det absolut ingen möjlighet i att komma upp i de summor du talar om -för det fanns helt enkelt inte så många chattar. Ibland kunde man sitta en timme och bara få upp fem meddelanden att svara på. Sen om man ska lägga till att man varje gång var tvungen att också läsa in sig på profilen och meddelandena som skickats innan så finns det ingen chans att man skulle kunna skriva 60-90 meddelanden på en timme -om man nu inte skrev enbart korta, intetsägande meddelanden som inte anknöt till konversationen -vilket ledde till att man ganska snabbt blev avstängd (enligt ”reglerna”).Jobba hemifrån.
Tråkig upplevelse. När jag körde som mest (jobbade natt på kundtjänst) så kunde göra detta samtidigt. Då kunde jag göra lätt 60-120 mess i timmen. Men under den perioden 2017-2019 fanns ett script för snabbnotering medmera som hette snabbcentralen. Såklart det underlättade lite.Hm, jag gjorde detta två-tre månader 2019. Under den tiden fanns det absolut ingen möjlighet i att komma upp i de summor du talar om -för det fanns helt enkelt inte så många chattar. Ibland kunde man sitta en timme och bara få upp fem meddelanden att svara på. Sen om man ska lägga till att man varje gång var tvungen att också läsa in sig på profilen och meddelandena som skickats innan så finns det ingen chans att man skulle kunna skriva 60-90 meddelanden på en timme -om man nu inte skrev enbart korta, intetsägande meddelanden som inte anknöt till konversationen -vilket ledde till att man ganska snabbt blev avstängd (enligt ”reglerna”).
Jag la 2-4 h per dag mellan kl. ca 18-24, och tjänade kanske femtonhundra på en månad. Inte värt det för mig. Det jag hade svårast för var dock inte snusket, utan de män som genuint var kära i tjejen de trodde de pratade med. Det var en man som hade pratat med en ”tjej” i över tre år och av antalet meddelanden han skickat var det ganska lätt att räkna ut vad han hade bränt på det -över två miljoner. Riktigt tragiskt.
Har också börjat använda Vinted lite, ska försöka prova lite mer!En sidoinkomst är faktiskt att börja sälja av saker man inte använder längre. Jag har använt Vinted i 3 månader ungefär och sålt för 5780 kr redan, då har mina plagg/prylar kostat mellan 20-100 kr varav majoriteten är i de lägre. Jag har även saker ute nu för runt 3900kr. Många bäckar små. Jag är heller inte den mest aktiva. Är man aktiv och lägger ut 5-10 nya saker varje dag så säljer man även mer.
Har dock bokat en loppis också i oktober att sälja på, så vill ha kvar lite saker tills dess.
Försök lägga upp lite nya saker varje dag på så sätt så kommer din garderob synas hela tiden. Ha låga priser och bundle rabatt, du kommer märka stor skillnad sålt grejer nu som legat längst in i garderoben de senaste dagarna och för närmare 600kr.Har också börjat använda Vinted lite, ska försöka prova lite mer!Har dock bokat en loppis också i oktober att sälja på, så vill ha kvar lite saker tills dess.
Att sälja saker är alltid roligt, de är en liten morot till att få i extra pengar![]()

Tack för tips!! Ska nog rota fram liteFörsök lägga upp lite nya saker varje dag på så sätt så kommer din garderob synas hela tiden. Ha låga priser och bundle rabatt, du kommer märka stor skillnad sålt grejer nu som legat längst in i garderoben de senaste dagarna och för närmare 600kr.
Ja och en bra grej med Vinted är ju att man kan spara ihop en klumpsumma och det inte kommer in på ens bankkonto direkt![]()

Vad gör du på bilföretaget ? Är det via bemanning?Testade i 1 månad. Otroligt mycket jobb för usel lön. Tycker inte det var värd det. Jobbar nu istället kvällar o helger hos ett bilföretag som konsult och har 290kr/t. Lagom extrajobb