Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Advisa eller Lendo?

Men fy så knepigt och oroväckande....att först bli beviljad för att sedan få avslag är verkligen inte ok! Och jag som rekommenderade dig Advisa, kunde inte tro att det skulle gå så här med tanke på den inkomst och UC du har! Det här väcker ju fler frågor och noll svar. Jag sökte ju samlingslån i april och visst, jag hade schysst UC men jag är klart överbelånad. Inkomsten var från 2017 och jag visste att mitt underskott skulle stiga ännu mer 2018.
Tänker på dig, även om det inte hjälper...

Har Remember och BN lämnat anbud?

Men gud vad dåligt!! Du har ju bra UC?!
Nu blir man rädd inför att söka samlingslån själv imorgon..

Men gud vad dåligt!! Du har ju bra UC?!
Nu blir man rädd inför att söka samlingslån själv imorgon..

Jag också, har ju exakt likadan förutsättningar som honom/henne...
Tokpanik nu alltså.

Jäkla synd om TS. Varför kan man inte få veta varför det blir avslag? Typ för högt underskott eller för hög belåningsgrad, för osäker anställning etc. Förmodligen vill de inte avslöja sina algoritmer eller vad det kallas för där verkar det ju vara superhemligt.
När jag fick luntan med papper från Advisa med alla som kollat på min ansökan noterade jag att de hade olika UC- beräkning på mig. 0,29 stod det på bland annat Collector (det var det som också stod på min UC när den uppdaterats) men någon hade 0,9 och en annan hade 0,7....inte jättestor skillnad, men värt att notera.....

Jag hoppas innerligt att ni andra får samla era lån, efter en kass natt så får jag nu ta nya tag på något vänster.. såg nu på morgon att även min Bisnode drabbats med 3ff via Advisa, det kommer säkert trilla in mer.. kan inte riktigt skratta ännu över ironin, att det känns som om det är slumpen som avgör om man får lån eller inte.. well.. det är så det är, tack för er allas omtanke, känner mig sämst i världen med att inte kunna leva drägligt framöver, jag såg så mycket fram emot detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp