Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Advisa eller Lendo?

Allt syns på UC, jag ville bara få ner hiskliga räntor och komma ner i månadskostnad, så otroligt ledsen.. Tack Myra! Det känns som om det är enklare och få lån om man har betalningsanmärkningar historiskt, vilket jag inte har. Så orättvist alltihopa! Ikväll ska jag ta mig ett par glas vin, försöka andas, gråta en skvätt och imorgon tar jag nya tag. Veckan kunde inte börjat värre :-(

förstår hur du känner! Det är så himla grymt att först bli erbjuden lån och sen drar de undan mattan under fötterna. Synd att de inte kunde säga lite mer utförligt varför de nekade.

Fy fan. Så jävla tråkigt :(

Tre snabba frågor.

Var det ingen annan som gav erbjudande förutom Collector? Kan du ta dom istället?
Vilka aktörer har du lån hos idag vet du det?
Dina UC-Förfrågningar - när är dom ifrån?

Jag kan inte annat än instämma, jag känner mig så felbehandlad, men vad gör man.. jag har inget att sätta emot, efter 2019-06-05, har jag 2ff på min uc, samma antal som när jag sökte nu, förutom att jag har en ganska färsk uc tagen, jag vet inte om jag orkar chansa på att söka hos Lendo då.. jag klarar inga fler bakslag, jag har kämpat som ett djur, men fler jobb för att klara mig hittills. Nu är orken slut, iaf för idag. Jag kunde inte ens kunna drömma om att jag inte fick fler alternativ via Advisa, med ett kreditbetyg på 2,6 och med ambitionen att samla lån så är jag inte välkommen hos nån, jag tjänar ändå inte dåligt, min inkomst för 2018 ligger på 684.000 när väl uc uppdateras med förra årets inkomst. 2017 tjänade jag 613.000, hur mkt ska man tjäna för att leva rimligt, dvs få ner räntorna?! Jag kan ju betala för mig! Åh jag blir tokig på detta, bostad verkar man får överbelåna sig för, men inte att återbetala blancolån och göra rätt för sig. Så otroligt dränerande och energikrävande!

Fy fan. Så jävla tråkigt :(

Tre snabba frågor.

Var det ingen annan som gav erbjudande förutom Collector? Kan du ta dom istället?
Vilka aktörer har du lån hos idag vet du det?
Dina UC-Förfrågningar - när är dom ifrån?
Nej, kan du fatta, jag fick endast från Collector, mina UC är från 2018-10-30 och 2018-06-05. endast 2 ff, jag ringde Advisa, men de sa att ingen kunnat erbjuda ens ett lägre belopp än det jag sökte på.. Otrorligt ledsamt alltsammans. Jag hoppas att INGEN råkar ut för detta, verkligen INGEN, detta är så att "dra undan mattan" som Myra skrev. Jag har lån hos flera men inte i närheten av alla som Lendo eller Advisa samarbetar med, samtliga har jag skött mig hos, som exempelvis, Forex/SEB/Marginalen/Remember/Resursbank

Vilka aktörer har du lån hos idag?

Kan det var att du fick avslag för det Lendo varnade mig, nämligen att 2018:års inkomst inte syns?

Lider med dig :(
Fan, ju fler inlägg jag läser på forumet, desto större rädsla får jag för att inte bli beviljad ett samlingslån runt Augusti/September. Personer med betydligt högre inkomst än mig som blir nekad. Börjar känna farhågor redan...

Tack Terry och Streetspirit78 - jag har lån hos de jag skrev samt skitlån som cashbuddy, tf bank, mfl. Jag trodde verkligen i min enfald att mitt kreditbetyg på 2,6 och 2ff skulle hjälpa mig.. jag förstår verkligen inte avslaget överhuvudtaget, och det är så beklämmande att inte kunna påverka situationen, ja menar de ska ju se till min ÅTERBETALNINGSFÖRMÅGA och att jag lade in ALLT för lösen, dvs inga pengar in på kontot, och ändå går det såhär, jag vet inte ifall jag ev borde valt ett annat belopp och inte valt lösen, ja det går att spekulera i tid och otid, nåväl nu är det såhär och jag kan inget göra, jag kan vara tacksam för att min Bisnode inte drabbats alls av denna ansökan, och att den om någon månad ser skaplig ut, jag vet bara inte när min UC uppdateras med 2018 års inkomst eftersom jag gjorde manuella ändringar.

Helt sjukt att typ Collector,Resurs,Remember och Bank Norwegian (!) avböjde.
Hade jag varit du hade jag kollat med Advisa vad som fick snett, det kan ju vara att dom har en bra förklaring.

Helt sjukt att typ Collector,Resurs,Remember och Bank Norwegian (!) avböjde.
Hade jag varit du hade jag kollat med Advisa vad som fick snett, det kan ju vara att dom har en bra förklaring.
Collector gav mig lånet men avböjde senare, när jag skickat in all lösen och bifogat alla filer de skulle ha som lösenkrav, jag har pratat med Advisa också, ringde de och de sa att ingen kunde ge mig ett lån från 0 -200.000 av de andra aktörerna, jag ser på min UC att 14 banker/kreditinstitut ligger som förfrågare, så jag vet inte ifall alla har gjort bedömning, men läget verkar inte bättre än ett nej rakt över.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp