Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Advisa eller Lendo?

Hej allesammans! Jag står nu i valet och kvalet att söka samlingslån, högt blanco och med 2ff och 2,6 i betyg. Jag har läst många forum härinne om det är Advisa eller Lendo man bör satsa på, är det någon här som tagit lån nyligen hos båda eller någon av de, som kan säga vad jag bör satsa på, eller är det sak samma.. Jag ser att de har nästintill samma banker/låneinstitut, så det kanske inte spelar någon större roll.. Tacksam för alla svar!

Jag har årsinkomst på ca 613.000 och blanco på närmare miljonen, behöver få ner räntor och samla lån, vilket jag har 12st av synliga på UC

Det är nog vilket som, jag gillar Advisa bäst för att jag använt den låneförmedlare flest ggr och det har fungerat smidigt. Hoppas det går bra för dig med din ansökan, uppdatera gärna när du fått svar.

Tack för svar och referens för Advisa! Jag återkommer med uppdatering när jag får svar, jag är inte helt säker om jag ska vänta in ännu en ff som förfaller 2019-06-05. Jag är inte säker att det kommer att göra alltför stor skillnad.

Tack för svar och referens för Advisa! Jag återkommer med uppdatering när jag får svar, jag är inte helt säker om jag ska vänta in ännu en ff som förfaller 2019-06-05. Jag är inte säker att det kommer att göra alltför stor skillnad.

Med tanke på skuldbördan så kan det göra stor skillnad. Har du råd att vänta, vänta isåfall, är mitt råd.

Håll oss uppdaterade!

Tack så mycket! Absolut, jag återkommer till er i forumet om utfallet :) Happy Friday och ha en fin helg!

Okej, här är läget, sökte via Advisa igår och blev godkänd hos collector, kund hos de alltid bet på tid. Sökte 200.000 med att samla lån, de krävde bilagor till mina lån, skannade och ringde de, allt såg bra ut, under eftermiddag fick jag avslag efter bedömning. Jag är förtvivlad och ledsen, fattar noll.. ringde och fick svar att de inte kunde låna efter samlad bedömning, min UC är nu 3,6. Den var 2,6 när jag sökte. Vet inte hur jag ska blicka framåt nu.. 14 banker, kreditinstitut har kikat, jag verkar inte vara kreditvärdig hos någon.. knäckt! Fullständigt knäckt!

Usch, det låter inte kul alls!! först får man hopp och sen rasar allting!
Kan det vara så att de backade pga att du ville betala bort krediter och lån som inte syns på uc? Eller var det bara de 12 synliga som du lämnade underlag för?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp