Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackordsuppgörelse vid skuldsanering

Ja jag tänker också det, fick erbjudandet från min farbror efter att vi diskuterat min situation, men jag är rädd att ens ta upp en diskussion med borgenärerna ifall det kan förstöra för mig.

alla måste vara med på det för att det ens ska gå igenom. Är nog svårt att få med sig alla borgenärer på tåget.

jag får nog ringa och rådfråga min handläggare. Det är ju inga pengar jag har, utan pengar jag blivit erbjuden för att lösa situationen med

Jag trodde du hade skuldsanering redan?
Då har man ingen handläggare.

Tack för svar, jo jag har skuldsanering. Tänkte på den handläggaren jag haft fram till beslutet.

Förstår att det är en dum idé att ens tänka i de banorna efter de svar jag fått. Jag är otroligt tacksam för min skuldsanering och har försökt göra ackordsuppgörelse innan jag fick min sanering så det vore nog väldigt dumt som sagt att börja deala nu

Tack för svar, jo jag har skuldsanering. Tänkte på den handläggaren jag haft fram till beslutet.

Förstår att det är en dum idé att ens tänka i de banorna efter de svar jag fått. Jag är otroligt tacksam för min skuldsanering och har försökt göra ackordsuppgörelse innan jag fick min sanering så det vore nog väldigt dumt som sagt att börja deala nu
Den handläggaren har nog att göra med de ärenden den handlägger.
Det låter lite onödigt att krångla till det, brottsligt är det nog inte, men det kan bli krångligt

Den handläggaren har nog att göra med de ärenden den handlägger.
Det låter lite onödigt att krångla till det, brottsligt är det nog inte, men det kan bli krångligt
Ja jag tänker det också, det är ett osäkert kort

Funderade tidigare på detta med och göra samma sak, men valt att inte göra det.

Man behöver göra ett avtal med varenda en, skuldsaneringen måste avbrytas, vet inte hur länge dom ligger kvar och syns heller vid avbruten. Om det är 3år som en anmärkning så gör det ingen skillnad skulle jag tro.

Kändes som massa jobb iaf med alla 30-40 borgenärer man har. Rider ut dessa 5år eller återstår mindre än två nu.

Man lär sig leva med det, mitt barn är rätt ungt och man behöver inte bränna pengar för barnen ska tycka det är kul ändå, finns så många aktiviteter som är gratis.

Hade nog varit värre om man hade barn i tonåren, dock hade man ju kunnat förklara på ett annat sätt då.

Enda gången är om man kan betala alla 100%, typ vinna 250 miljoner :). Allt annat är bara att glömma skulle jag säga…

Enda gången är om man kan betala alla 100%, typ vinna 250 miljoner :). Allt annat är bara att glömma skulle jag säga…

Även om man gör det så är man ju prickad i fem år. Men med 250 millen spelar väl inte pricken någon roll antar jag :D

Ja jag funderar på om det är en väldigt dålig idé, det enda positiva jag ser i det är att bli ”fri” tidigare för mina barns skull samt att borgenärerna får mer betalt än vad de skulle få genom skuldsaneringen.

Varför skulle jag först häva saneringen? Det vill jag ju inte göra förens jag vet om någon skulle gå med på det

Jag är nyfiken på vilken risk det kan innebära att ens försöka med detta nu
Du har bara ett val i detta om du vill göra som du skrev och det är att häva din sanering. Du får inte betala på några av dina lån som ingår i din sanering då det kallas för gynnande av borgenär.
Avslutar du din sanering så får du tillbaka dina gamla skulder plus räntan som skulle varit utan saneringen.
Jag hade inte skippat chansen du fått med din sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp