Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abuni upphör med sina Kredit

ja du..amatörer eller inte
mitt gick till kronofogden
Och nu är det hos tinget och jag försöker få till en avbetalningplan
som verkar vara körd i sten

fogden

Fy!!! Det är otroligt dåligt av dem, både att skicka direkt till fogden och att inte gå med på avbetalningsplan. Hoppas verkligen det löser sig för dig/er som råkat ut för det!

gran tror du att det är någon ide att jag kontaktar Gothia på en gång min skuld förfaller 8/5 så det är några dagar tills dess det är för räkningar som betalades av min kredit i början på april om du förstår

har du fått något inkassokrav?
hör av dig till abuni i så fall och fråga om de skickar till gothia om du inte betalar?

Har varit i kontakt med Gothia inkasso och så fort jag får inkassokravet från dem så ska jag kontakta dem och de kommer då lägga upp en avbetalningsplan. Det skulle inte vara något problem att få det enligt den handläggare på Gothia inkasso jag pratade med. Det är inte allmänt känt inom Gothia att Abuni har upphört med sina krediter utan det fanns en person på inkasso som också fått mejlet de hade inte blivit underättade på annat sätt än vi blivit. Så Abuni lägger hela ansvaret för den här härvan på Gothia. Fruktansvärt dåligt skött av Abuni de borde skämmas.

i tidigare trådar här i forumet om abuni så har en ur deras kundtjänst varit in och svarat så förmodligen läser dom forumet....men kanske inte nu. Maila till ägarna direkt och påtala missnöjet så dom blir uppmärksammad på vilket badwill detta ger dom. Jag har mailat.

i tidigare trådar här i forumet om abuni så har en ur deras kundtjänst varit in och svarat så förmodligen läser dom forumet....men kanske inte nu. Maila till ägarna direkt och påtala missnöjet så dom blir uppmärksammad på vilket badwill detta ger dom. Jag har mailat.

Meddela gärna här om du får något svar jag personligen tycker man borde gå till tidningarna om detta så det når flera.

Till alla som funderar på att bli kunder, Bojkotta skiten

Är det någon som varit i kontakt med Abuni om detta? Ska ni låta er skuld gå till inkasso eller betala? Jag måste låta min skuld gå till inkasso får inte fram 5000 nu efter månadsskiftet och jag hoppas att skulden inte går till kf.

Förslag

Om vi alla missnöjda går in på rejta.se och lämnar badwill så går iallafall inte detta gått ägarna obemärkt förbi? Jag ska gå in och lämna omdöme ikväll alt i morgon bitti.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp