Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abuni upphör med sina Kredit

Mitt skickade dom till kronofogden
Men det var innan de slutade med sin kredit
Jag får ingen avbetalning heller
Nu har ärendet gått till tingsrätten..kul värre

Mitt skickade dom till kronofogden
Men det var innan de slutade med sin kredit
Jag får ingen avbetalning heller
Nu har ärendet gått till tingsrätten..kul värre
Varför skickade det till fogden var det innan Gothia trodde det gick få avbetalning hos Gothia. Har inga 5000 i dagsläget och skatteåterbäringen är redan öronmärkt till andra skulder. Vad ska jag göra nu?

Det är tecken på att dom håller på att gå i konkurs.

Hjälp, är det fler än mig som måste släppa sin Abuni skuld till Gothia inkasso eller kan ni betala blir helt ställd nu när gran:s skuld gick till fogden

Jag släppte min. Den gick till Gothia och jag delade den på 6 månader.

Min gick till fogden, sedan till tingsrätten. För ett par dagar sedan kom ett brev från gothia att de skulle driva in en del av skulden.

Verkar desperata.

Varför skickade det till fogden var det innan Gothia trodde det gick få avbetalning hos Gothia. Har inga 5000 i dagsläget och skatteåterbäringen är redan öronmärkt till andra skulder. Vad ska jag göra nu?

nä dom skickade till kronogogden direkt
och jag har heller inga 5000 kr och kostnader att betala
tingsrätte nästa
breven har redan kommit

jag har kommit mer flera förslag till abuni för att återkalla
men det svarar bara att det är för riskabel amortering jag erbjuder så de ser inget annat val än att jag betalar skulden i sin helhet.
Jag har bett dom ge ett förlag själva men får inget svar mer än att hela skulden ska in

skulden har alltså aldrig varit hos gothia utan kronofogden direkt
i går mejla jag och frågade om dom inte kunde skicka till gothia men har ännu inget svar fått

Så dom lockar sina kunder med en kredit ? Och nu avslutat kreditutrymme och skickar direkt till fogden?

Betänk att abunis kundtjänst är amatörer. Dem har ingen tidigare erfarenhet av kredithandläggning och vet inte ens vad god inkassosed innebär. Det är synd att dom agerar på detta sätt. Är dom desperata?

direkt till fogden

Ni som fått det skickat direkt till fogden. Var det innan Gothia började sköta faktureringen? Det var ju rätt nyligen som de plockade in gothia för faktureringen och de har väl ändå lite koll på att det måste till inkasso och dylikt först tänker jag. Det låter verkligen amatörmässigt om man skickar direkt till fogden, tror inte det är ok med privatpersoner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp