Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Abonnemang på glasögon

Jag har abonnemang hos synoptik, de tog för två år sedan ingen UC iaf, men minns inte om de använde något annat. Ingår försäkring så tappar man glasögonen eller nåt så lagas dem, mot självrisk. Mitt abonnemang går ut i september och jag ska inte förlänga det. Jag håller på att minska alla månadsbelopp som går. 600 betalar jag/månad.
Chattade med Synoptik nyss och de använder Creditsafe. Lutar åt att jag skaffar nya brillor hos dessa.

Synsam lifestyle-abonnemang fungerar utmärkt. Endast Creditsafe.

Vad kostar ett abonnemang? Är det bara glasögon eller kan man ta solglasögon också?

Du kan ta solglasögon också. De räknar ut vad varje par glasögon kostar och delar det på 24 månader. Det blir själva månadskostnaden. Sedan lockar de med 30-40% rabatt på glasen om du tecknar abonnemang.

Du kan ta solglasögon också. De räknar ut vad varje par glasögon kostar och delar det på 24 månader. Det blir själva månadskostnaden. Sedan lockar de med 30-40% rabatt på glasen om du tecknar abonnemang.
Intressant, så i princip en avbetalning som marknadsförs som ett abonnemang?

De kallar det leasing, att man hyr sina glasögon. Efter två år köper man ut dem för någon summa, eller lämnar tillbaka dem. Men visst, en form av avbetalning är det ju iaf. Det är väl något som räknas av antar jag eftersom det alltid blir en summa kvar efter två år som ska betalas om man vill köpa ut dem.

Jag har ett par progressiva glasögon och det är de jag betalar mest för. Läsglasögonen ligger på en hundring var i månaden, tog de billigaste bågarna som fanns.

Senast ändrad:
Hade varit intressant med solglasögon men då kan man lika gärna köpa dom kontant. Gjort en lasek för 10 år sen så glasögon behöver jag inte, jag har terminalglasögon för jobbet men det betalar inte jag.

Synsam lifestyle-abonnemang fungerar utmärkt. Endast Creditsafe.
Vill bara uppdatera denna tråden med att Synsam tar Bisnode som upplysning vid ansökan om glasögon-abonnemang, åtminstone gjorde dom det för mig idag. Nekad med 5:a på ”Min Upplysning”, återstår att se vad betyget är på upplysningskopian när den kommer imorgon.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp