Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Abonnemang på glasögon

Synsam (mfl) optiker erbjuder abonnemang på glasögon. Dvs motsvarande att leasa en bil. Är det någon som har erfarenhet av detta? Inhämtas det en kreditupplysning vid ansökan om abonnemang och vilken typ isf?

Kikat lite närmare och Synsam använder Payex och Svea. Oklart vilken upplysning som inhämtas. Smarteyes använder Walley och Synoptik Bisnode.

Kikat lite närmare och Synsam använder Payex och Svea. Oklart vilken upplysning som inhämtas. Smarteyes använder Walley och Synoptik Bisnode.
Specsavers = Walley = MiniUC och även längst pris på marknaden , bra för oss skuldsatta

Senast ändrad:
Jag har Synsam, de tog för 5 år sedan en UC vid uppstart av abonnemanget.

Jag har abonnemang hos synoptik, de tog för två år sedan ingen UC iaf, men minns inte om de använde något annat. Ingår försäkring så tappar man glasögonen eller nåt så lagas dem, mot självrisk. Mitt abonnemang går ut i september och jag ska inte förlänga det. Jag håller på att minska alla månadsbelopp som går. 600 betalar jag/månad.

Jag har abonnemang hos synoptik, de tog för två år sedan ingen UC iaf, men minns inte om de använde något annat. Ingår försäkring så tappar man glasögonen eller nåt så lagas dem, mot självrisk. Mitt abonnemang går ut i september och jag ska inte förlänga det. Jag håller på att minska alla månadsbelopp som går. 600 betalar jag/månad.
Låter dyrt (utan att själv ha någon erfarenhet), blir det samma pengar som att köpa styckvis eller är du nöjd med upplägget?

Jag var ju väldigt pank (då också) och behövde nya glasögon så det är enda anledningen till att jag tecknade abonnemang. Då var det ett krav på att man skulle ha tre glasögon, men de sänkte sedan till två. Har ett par progressiva och två läsglasögon. Summan/glasögon blir likadan som om jag skulle ha köpt dem kontant, men jag behövde ju inte tre glasögon så därför blev det dyrare.....försäkringen ingick som sagt och då lät det bra. Sedan får man gratis synundersökning varje år och om synen ändras byter de glas gratis (men det är ovanligt att synen ändras så på ett år).

Jag tycker det är dyrt och kommer som sagt att avsluta det här i september. Bättre att köpa ett par nya glasögon nästa gång och betala en försäkring på dem i så fall. Man kan inte betala av glasögonen fortare, vilket är mindre bra.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp