Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

37 minuter från samtal till beslut idag!

Fortfarande inte hört något ännu :( Förstår inte vad som tar som tid. Börjar bli knäpp av denna väntan …
Försök att inte tänka på det. Du kan inte påverka eller påskynda processen ändå. Tog 4 månader för mig från inledande till laga kraft. Det ska fattas beslut och det ska delges långivarna och det ska inväntas postgång och ev synpunkter. Vissa långivare tar tid på sig att svara också och då kan det ta ytterligare veckor. Processen har sin gång. Väntan är såklart jobbig, men bättre att försöka sysselsätta huvudet med annat.

Idag fick jag ÄNTLIGEN ett förslag på skuldsanering :folded: Herregud vad jag har väntat och väntat på att höra något :oops:
GRATTIS !! Den som väntar på nåt gott väntar alldeles för länge , eller hur ? Hahahah !!
Nu ska bara 3 veckor gå sen är du incheckad !
Själv sitter jag i vänthallen … men sitter bra här .. kan vänta 5 år om det är så ! Det lär dröja för min del , det har blivit 18 kompletterande frågor , inkommande med bevis . Handläggaren har väl också nåt som kallas semester så jag ska nog sitta kvar här tills i september tror jag. Men det gör inget .. så länge jag inte får avslag .

GRATTIS !! Den som väntar på nåt gott väntar alldeles för länge , eller hur ? Hahahah !!
Nu ska bara 3 veckor gå sen är du incheckad !
Själv sitter jag i vänthallen … men sitter bra här .. kan vänta 5 år om det är så ! Det lär dröja för min del , det har blivit 18 kompletterande frågor , inkommande med bevis . Handläggaren har väl också nåt som kallas semester så jag ska nog sitta kvar här tills i september tror jag. Men det gör inget .. så länge jag inte får avslag .

Nja, nu ska det väntas på att alla borgenärer delges och ges 2 veckor eller så på sig att yttra sig över förslaget. Därefter beslut och 3 veckors väntan på laga kraft.

Idag fick jag ÄNTLIGEN ett förslag på skuldsanering :folded: Herregud vad jag har väntat och väntat på att höra något :oops:
Grattis!! Själv sitter jag och väntar på beslut. Har fått förslag men inte hört något efter det. Nervöst, handläggaren trodde det skulle vara klart i slutet på juni men helt tyst.

Nja, nu ska det väntas på att alla borgenärer delges och ges 2 veckor eller så på sig att yttra sig över förslaget. Därefter beslut och 3 veckors väntan på laga kraft.
Så det är alltså 5-6 veckor efter man godkänt förslaget / betalplanen tills allt är helt klart ? Jag hade förstått det som att , när jag fått förslaget och godkänt det så skickas det ut till borgenärerna som har 3 veckor på sig att yttra sig. Menar du att detta inte stämmer ?

Så det är alltså 5-6 veckor efter man godkänt förslaget / betalplanen tills allt är helt klart ? Jag hade förstått det som att , när jag fått förslaget och godkänt det så skickas det ut till borgenärerna som har 3 veckor på sig att yttra sig. Menar du att detta inte stämmer ?
När du godkänt betalplanen så tar det x antal veckor till beslut. När beslutet kommit så har borgenärena 3 veckor på sig att yttra sig.

Borgenärerna ska även delges. Det kan ta månader om det går dåligt..

Det kan ta tid. För mig tog det ca 8 veckor mellan förslag och beslut. Sen då 3 veckor plus några dagar innan man kan veta säkert att det vunnit laga kraft.

Inledande = du ser ut att kunna beviljas, vi utreder vidare.
Förslag = det ser fortfarande ut som att du kan beviljas, här är vårt förslag på vad du ska betala. Skickas till den som ansökt om skuldsanering och borgenärerna.
Om ingen invänder och inget nytt framkommer så...
Beslut = vi beslutar att du får skuldsanering. Kan överklagas inom 3 veckor, därefter vinner beslutet laga kraft.
Typ så.

Det kan ta tid. För mig tog det ca 8 veckor mellan förslag och beslut. Sen då 3 veckor plus några dagar innan man kan veta säkert att det vunnit laga kraft.

Inledande = du ser ut att kunna beviljas, vi utreder vidare.
Förslag = det ser fortfarande ut som att du kan beviljas, här är vårt förslag på vad du ska betala. Skickas till den som ansökt om skuldsanering och borgenärerna.
Om ingen invänder och inget nytt framkommer så...
Beslut = vi beslutar att du får skuldsanering. Kan överklagas inom 3 veckor, därefter vinner beslutet laga kraft.
Typ så.
Just så ! Då är det som jag förstått det .
Jag har haft inledande i 8 veckor nu och väntar på förlaget .Men som jag skrev så går det ingen nöd på mej just när det kommer till väntan . Det har varit andra saker i processen som varit jobbiga för min del , som tur är har jag stort stöd av anhöriga och min skuldrådgivare som har min rygg . Det är skönt !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp