Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Hej på er!
Jag kan nu meddela er att jag har pratat med skatteverket.
De har NYLIGEN kommit fram till att även om företagen skickar in nya ränteuppgifter osv till skatteverket INNAN den 16 mars (då deklaration öppnade) så räknas de som ändring.
Man får därför ingen återbäring i april utan den kommer mellan 8-11 juni.

Jag påpekade att jag läst på hemsidan att det stått " Vad gör jag om uppgifterna inte stämmer i min deklaration?" Svar: - Du ber den som rapporterat in fel antingen arbetsgivaren eller banken att göra ändring till oss innan deklarationen öppnas 16 mars. Detta är förutsättningen för att du ska få din återbäring i April"
Dom har själva noterat den frågan och därmed tagit bort en del av svaret då allt som ändras, inkl de företagen gör anses som en ändring.
Enligt henne på skatteverket hade denna fråga kommit upp nyligen och ändringen på svaret är därför ganska ny gjort.
Så för er som inte gjort en aktiv ändring själv, men där inkasso rapporterat in i efterhand kan räkna med återbäring i Juni.

Angående uppdatering av inkomstuppgifter, sker det i samma takt som skatteåterbäring? Min fd arbetsgivare har strulat till min deklaration pga permittering som då räknat min inkomst dubbelt men endast skattat för hälften. Revisorn har gjort ändringar och ska skicka nu på fredag tydligen och jag förstår då att det lär bli en fördröjning med återbäringen, jag undrar dock om detta gör att min inkomstuppdatering kommer ske i Juni eller om det kommer bli senare än så?

Jag vet att jag kan höra av mig till Skatteverket själv, jag tänkte bara fråga här först om någon har koll på den delen. ^^

Hej på er!
Jag kan nu meddela er att jag har pratat med skatteverket.
De har NYLIGEN kommit fram till att även om företagen skickar in nya ränteuppgifter osv till skatteverket INNAN den 16 mars (då deklaration öppnade) så räknas de som ändring.
Man får därför ingen återbäring i april utan den kommer mellan 8-11 juni.

Jag påpekade att jag läst på hemsidan att det stått " Vad gör jag om uppgifterna inte stämmer i min deklaration?" Svar: - Du ber den som rapporterat in fel antingen arbetsgivaren eller banken att göra ändring till oss innan deklarationen öppnas 16 mars. Detta är förutsättningen för att du ska få din återbäring i April"
Dom har själva noterat den frågan och därmed tagit bort en del av svaret då allt som ändras, inkl de företagen gör anses som en ändring.
Enligt henne på skatteverket hade denna fråga kommit upp nyligen och ändringen på svaret är därför ganska ny gjort.
Så för er som inte gjort en aktiv ändring själv, men där inkasso rapporterat in i efterhand kan räkna med återbäring i Juni.
Va? Är det sant? Då blir det en extra tuff månad. Min sambo fick ingen inkomst i mars och väntar på skatteåterbäring i april, men Gothia hade skickat in en ändring den 12:e mars

Va? Är det sant? Då blir det en extra tuff månad. Min sambo fick ingen inkomst i mars och väntar på skatteåterbäring i april, men Gothia hade skickat in en ändring den 12:e mars
Ja, jag har ingen aning längre så känner jag.
Jag fick till mig igår här från forumet att Skatteverket sagt annorlunda till andra personer. Jag ringde därför fler gånger för att få fram ett så korrekt svar som möjligt. Pratade med 3 olika personer.

Nr 1 sa - som jag skrev ovan. De räknas som ändring pengarna kommer därför i juni.
Nr 2 sa - först att de räknades som ändring. Men sen ifrågasatt jag hur de kunde göra de när de ändrades INNAN inkomstdeklaration öppnades och då sa han ”ja just det.” Han avslutade samtalet med att han inte visste och sa att vi får hoppas och hålla tummarna att de kommer i april men han ville inte lova något.
Nr 3 sa - eftersom de är en ändring företaget gjort så ska de inte drabba oss. Pengarna ska därför komma i april då vi gjort vad som krävs. Dvs inte ändrat och skickat in innan 30 mars.

Jag har ställt in mig på att pengarna kommer i Juni, kommer de tidigare blir det en bra överraskning. Men lika bra att räkna med att de kommer sen så man inte blir besviken. :eek:

Tidigare år har det ju varit så att bara
du godkänner ändringen på Skatteverkets sida, innan den 30 mars så har det varit grönt.

Du som deklarant har ju inte gjort nån egen aktiv ändring.

De som svarar från Skatteverket har nog tänkt olika.
Ändrar du själv och lägger till något är ju en helt annan sak.

Tidigare år har det ju varit så att bara
du godkänner ändringen på Skatteverkets sida, innan den 30 mars så har det varit grönt.

Du som deklarant har ju inte gjort nån egen aktiv ändring.

De som svarar från Skatteverket har nog tänkt olika.
Ändrar du själv och lägger till något är ju en helt annan sak.
Helt korrekt, men samtidigt sa hon på skatteverket som jag pratade med först att detta är någonting som kommit på tal nyligen. Alltså inget de har gjort något åt föregående år.
Detta är alltså nytt för i år. Sen får vi se vad som är rätt eller fel. :axelryck::axelryck:

Helt korrekt, men samtidigt sa hon på skatteverket som jag pratade med först att detta är någonting som kommit på tal nyligen. Alltså inget de har gjort något åt föregående år.
Detta är alltså nytt för i år. Sen får vi se vad som är rätt eller fel. :axelryck::axelryck:

Du menar att inskickade ränteuppgifter har
ändrats av långivare efter att du fick den trycka deklarationen i Kivra ?

Du menar att inskickade ränteuppgifter har
ändrats av långivare efter att du fick den trycka deklarationen i Kivra ?
Precis. De ändrades 12 mars.
Men enligt Skatteverket från start gjorde de ingenting.
Ändringar skulle ha kommit in till Skatteverket innan deklaration öppnades den 16 mars, och de var förutsättningen för att få deklarationen i april.
De är nu, nyligen de ändrat sig och anser det visst som ändring. Så de har lixom ändrat kriterierna eller va man ska säga under bara någon vecka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp