Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Precis min tanke och det står också i beslutet och på hemsidan . Jag kan inte ansvara för att inte belasta myndigheten när jag får ca 3-4000 kr mer brutto i mån och chansa på att få min sanering avbruten . Det är myndighetens jobb att säkra den ihop med mitt eget ansvar att anmäla ökad inkomst . Det är mitt resonemang . Jag precis som du skriver så är det bäst nu när jag haft saneringen 1 år bara .
Jag pratade lite om detta med min handläggare. Hon sa att idag är det 5-6000kr netto som brukar vara normalt allt ompröva för och är man osäker kan man rådfråga sin budget / skuldrådgivare i kommunen.
Men jag håller också med dig, jag hade hellre omprövat en gång för mycket än en gång för lite för att hålla det tryggt.

Jag pratade lite om detta med min handläggare. Hon sa att idag är det 5-6000kr netto som brukar vara normalt allt ompröva för och är man osäker kan man rådfråga sin budget / skuldrådgivare i kommunen.
Men jag håller också med dig, jag hade hellre omprövat en gång för mycket än en gång för lite för att hålla det tryggt.
Är ju så jävla olika från handläggare till handläggare,finns folk som får ny betalplan av 2 k mer å sen finns det dom som glider igenom på en räkmacka med 5k över.

Är ju så jävla olika från handläggare till handläggare,finns folk som får ny betalplan av 2 k mer å sen finns det dom som glider igenom på en räkmacka med 5k över.
Ja det har man ju också sett.

Precis min tanke och det står också i beslutet och på hemsidan . Jag kan inte ansvara för att inte belasta myndigheten när jag får ca 3-4000 kr mer brutto i mån och chansa på att få min sanering avbruten . Det är myndighetens jobb att säkra den ihop med mitt eget ansvar att anmäla ökad inkomst . Det är mitt resonemang . Jag precis som du skriver så är det bäst nu när jag haft saneringen 1 år bara .
Du skriver brutto, det är en väsentlig ökning på 4.000 - 5.000 kr månad netto som kan bli föremål för omprövning.

De 3.000 - 4.000 kr du får mer i lön per månad brutto kommer varken göra till eller från, du kommer få ett avslag på din begäran, det räknas som en vanlig årlig reglering av lön och du får inte din sanering avbryten för sånna små belopp även om en borgenär skulle lämna in omprövning och få rätt, du får snarare förlängd skuldsanering en månad eller två om dom får rätt beroende på hur mycket du betalar varje månad.

verkligen, Jag får Bonus var 4e Månad (Inget som är givet att jag får det) men jag skickar in omprövning på den och den blir alltid nekad. ca 14kr Brutto per kvartal.

verkligen, Jag får Bonus var 4e Månad (Inget som är givet att jag får det) men jag skickar in omprövning på den och den blir alltid nekad. ca 14kr Brutto per kvartal.
Annars är lönen samma månad för månad förutom årliga ökningen?

Annars är lönen samma månad för månad förutom årliga ökningen?
japp det stämmer , MEN jag fick förra veckan veta att min årliga löneökning iår blir 5% har alltså gått upp ca 4750kr mer per månad än det jag skickade in för, så ska nog skicka in vad min nya lön är, -lite det som dom flesta är inne på här.. hellre ta det säkra före det osäkra , absolut värsta som skulle kunna hända nu är att få förlängt....

japp det stämmer , MEN jag fick förra veckan veta att min årliga löneökning iår blir 5% har alltså gått upp ca 4750kr mer per månad än det jag skickade in för, så ska nog skicka in vad min nya lön är, -lite det som dom flesta är inne på här.. hellre ta det säkra före det osäkra , absolut värsta som skulle kunna hända nu är att få förlängt....
Ja ca 5 k i månaden så hade nog de flesta omprövat,du borde få ny betalplan efter det,kom ihåg å kolla utgifterna å ta me alla ändringar speciellt de som ökat oavsett om det är 100 spänn.

Be ditt lönekontor räkna ut vad du förväntas tjäna under 1 år inkl ob o så tar du ett genomsnitt på det.
Så gjorde jag då jag har mkt ob o det varierar fr månad till månad.
Ja det är ju bra ! Jag kommer dock dra av den vanliga löneökningen för 2026 eftersom min handläggare informerade mej om att vanlig löneökning är inräknat och ska inte omprövas.
Så för mej blir det 3-3500kr stt ompröva . Få se vad dom säger om det .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp