Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

2500 i månaden om man slår ut det, ska väl egentligen inte behövas men du är ju också inom första två åren som vad jag hört, brukar vara mer känsliga. Jag hade nästan omprövat då du inte haft ett år ännu. Utan att vara säker så borde det leda till avslag då det är under vad KFM anser som behövligt att ompröva. Men då har du ju allt på det säkra.
sant

Min sanering är planerad ta slut nu sista December, men går jag in och kollar UC och kreditbetyget nu, så verkar allt vara grönt, inga anmärkningar och en score på 0,4
På KFM sida så finns dock fortfarande stapeln kvar, är detta normalt förfarande eller har dom börjat rensa undan i förtid.

10 betalningar kvar. Räknar ner nu som bara den. Sedan har jag dock 1 år kvar utav själva saneringen. Tänker dock ta den tiden och bara spara ihop så mycket pengar jag kan.

Sedan blir det fan aldrig några mera blanco lån. Sämsta skiten som finns i mitt tycke. Så otroligt enkelt att bara låna och låna och låna tills man sitter i skiten.

japp. men nu December och betalningsfritt. och en resa till Thailand väntar.

Min sanering är planerad ta slut nu sista December, men går jag in och kollar UC och kreditbetyget nu, så verkar allt vara grönt, inga anmärkningar och en score på 0,4
På KFM sida så finns dock fortfarande stapeln kvar, är detta normalt förfarande eller har dom börjat rensa undan i förtid.
Förutssatt en skuldsanering inte blir avbruten eller förlängd för privatperson:

- En skuldsanering är innevarande månad man får skuldsanering (betalfri månad) + 5 år. Exempel: Om man får inledande skuldsanering 5 November 2020 så är skuldsaneringen klar när klockan slår över till 1 December 2025
- En skuldsaneringsanmärkning är 5 år. Så om man får inledande skuldsanering 5 November 2020 så försvinner anmärkningen när klockan slår över till 5e November 2025

Anmärkningen för skuldsanering försvinner 1-31 dagar före skuldsaneringen är över beroende datum på månaden man fått skuldsanering. Man brukar säga att båda är 5 år. Men det finns egentligen en liten skillnad.

Senast ändrad:
Saneringen. I Jan har 1 år gått sedan inledande :)
Lönen har ökat med ca 1400 brutto i månaden men varit sjuk då o då och inte jobbat någon minut övertid. Såg nu att årslönen 2025 va 10k mindre än 2024.

Saneringen. I Jan har 1 år gått sedan inledande :)
Lönen har ökat med ca 1400 brutto i månaden men varit sjuk då o då och inte jobbat någon minut övertid. Såg nu att årslönen 2025 va 10k mindre än 2024.
Löneökningar brukar man ej räkna med

Haft inledande sen juli månad , började betala i augusti , ( 11 000 nånting å ökat på med 2000 kr vid beslut då vi får omvårdnadsbidrag 4200 kr netto )

Tkr de rullar på bra med inbetalningar å lägger in dem dagarna efter alla räkningar är betalda så att allt dras den 25e , har fått ihop ett bra sparande trots lite oväntade utgifter med bil å service .

4 årig betalplan har ja å de kmr rulla på , tänker inte så mkt på de hela tiden ❤️
Känner mig lyckligt lottad som fått sanering beviljad

Skickade in en omprövning i december, haft skusan sedan april. Fick löneökning med 2000kr vilket enligt deras hemsida inte är en stor förändring och skäl för omprövning. Men jag är så jävla rädd att det ska bli något fel på vägen så tog det säkra före det osäkra och skickade in en omprövning ändå.
Tänker att jag måste göra detsamma när skatten kommer. Kör bil långt till och från jobbet. Brukar man få behålla skatten om det är pga resor till och från jobb?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp