Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

24money, någon som fått lån?

Tänk att inte kunna ringa el få kontakt med dom man lånar pengar av, konstig bank det där

Någon som har fått avier av dessa skojare? Fick en påminnelse på första inbetalningen sen har jag inte hört ett ljud. Vägrar att svara på mail, har skickat flera gånger till dom

Man kan fortfarande ladda ner ansökningsblankett på hemsidan. Går inte att ansöka online.
Någon som nyligen fått lån beviljat? I så fall vilken kredit upplysning använder dom?

Man kan fortfarande ladda ner ansökningsblankett på hemsidan. Går inte att ansöka online.
Någon som nyligen fått lån beviljat? I så fall vilken kredit upplysning använder dom?
Du får skriva ut ansökan och skicka in. Det tar upplysning via UC.

Jag har lån där men det har inte kommit någon faktura hem, bara den första och det var ca 1 år sen.

Angående lånen som togs för ca 1 år sedan så pantsattes dessa (i alla fall enligt mitt avtal) till företaget Fiala Finance & Law. Företaget ägs av Pontus Ljunggren (pontus@advokatljunggren.se) som även sitter i styrelsen för vissa av 24-bolagen. Jag har varit i mejlkontakt med honom angående lånet men när jag bad om belopp samt andra uppgifter för att betala tillbaka lånet så fick jag aldrig något svar.

Någon annan får gärna göra ett försök hos honom så man ev. slipper åka på gigantiska räntebelopp om några år.

Det är nog många här på forumet som bara fått en faktura och efter det inte hört ifrån dem och inte fått kontakt med dem varken via mejl eller telefon. Så hur fick du reda på denna info om Fiala Finance&Law och Pontus Ljunggren.

Senast ändrad:
Läste nyss att advokat Pontus Ljunggren tidigare var talesperson för Lexbase

Det är nog många här på forumet som bara fått en faktura och efter det inte hört ifrån dem och inte fått kontakt med dem varken via mejl eller telefon. Så hur fic du reda på denna info om Fiala Finance&Law och Pontus Ljunggren.
Svaret jag fick vid låneansökan var
Hej,

Vi har beviljat dig ett erbjudande om lån på xxxxx kr på yy månader, se bifogat låneavtal. [...]
För det fall att ni finner erbjudandet intressant och accepterar lånet så skriver ni ut det, svarar på frågorna och undertecknar avtalet, därefter sänder ni det per post till vår adress 24 Money c/o Fiala Finance & Law AB, Box 10, 541 21 Skövde

Med vänliga hälsningar / Kind regards,

KREDITAVDELNINGEN

T010-1501600
Elan@24money.se

Det framgick även, på avtalet, som jag skrev under och skickade in, att lånet pantsattes till Fiala Finance & Law.

Kundtjänsten på 24 Money säger sig inte veta annat än att det var en advokatbyrå som skötte detta till en början. Pontus Ljunggren har en advokatbyrå (http://www.advokatljunggren.se) och äger även företaget Fiala Finance & Law. Postadressen de angivit är även samma som Pontus Ljunggrens advokatfirma.

Ja det är har varit dåligt skött ända från början vad kan man göra när man inte får svar från dem?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp