Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Hej!
Jag är 23 år och bor i en större stad i Sverige. När jag blev myndig tog jag dumma beslut och drog på mig skulder som jag inte kunde betala tillbaka. Har idag ca 350 000kr i skulder fördelat hos ungefär 10 inkassobolag, varje skuld varierar på mellan någon tusenlapp till 40 tusen. Jag har försökt att få ett omstartslån utan framgång, har även tidigare sökt skuldsanering med negativt resultat.

Jag är fast anställd med en årslön på ungefär 380 000kr och har boendekostnader på ca 10 000kr i månaden. Vad är det bästa sättet för mig att bli av med dessa skulder, tycker det är svårt att ta tag i och vet inte vart jag ska börja.

tacksam för all hjälp

Hej,

Du kan inte flytta hem till föräldrarna i ett år och hamna på banan?

Har skulderna gått till kronofogden eller ligger de endast hos inkasso ?
Börja med att rada upp skulderna, i storleksordning utifrån totalsumman.

Skriv gärna ner bank / inkassobolag , totalsumman samt månadskostnad på varje så är de lättare att ge tips hur du ska tänka :)

Hej!
Jag är 23 år och bor i en större stad i Sverige. När jag blev myndig tog jag dumma beslut och drog på mig skulder som jag inte kunde betala tillbaka. Har idag ca 350 000kr i skulder fördelat hos ungefär 10 inkassobolag, varje skuld varierar på mellan någon tusenlapp till 40 tusen. Jag har försökt att få ett omstartslån utan framgång, har även tidigare sökt skuldsanering med negativt resultat.

Jag är fast anställd med en årslön på ungefär 380 000kr och har boendekostnader på ca 10 000kr i månaden. Vad är det bästa sättet för mig att bli av med dessa skulder, tycker det är svårt att ta tag i och vet inte vart jag ska börja.

tacksam för all hjälp
23 år och 350000 i skulder,verkar inte så hemskt. Om du får skuldsanering då borde alla som köpt en ny bil söka det. Det bästa sättet att bli av med dina skulder är kanske att du betalar av dem. Börja med dem som ungefär är 10 000.

380k i års lön och 350k i skulder det är absolut hanterbart!
Börjar med att betala dem minsta skulderna först och sen jobbar du dig uppåt så borde det går relativt snabbt.
Undvik att ngt kommer till kronofogden med så kan du efter 1 år utan FF ansöka om ett samlingslån.
(Skuldsanering är inget du kommer att få nu)

Plocka minsta skulderna först

350 000 i skulder. Ska inte vara underlag för skuldsanering.

Din inkomst är nästan lika hög. Du är ung osv.

Betala av de minsta skulderna först
Kolla om du kan jobba extra för att betala av snabbare.

hej allihopa, är i samma sits som wizard fast med mindre lån 120 000. 73tusen synliga på UC, mitt kreditbetyg ligger just nu på 17% och 11 UC ff . Jag skulle vilja söka ett samlingslån för att få ner min månads kostnad. Hur tycker ni jag borde göra?
Fastanställd med 300k inkomst

hej allihopa, är i samma sits som wizard fast med mindre lån 120 000. 73tusen synliga på UC, mitt kreditbetyg ligger just nu på 17% och 11 UC ff . Jag skulle vilja söka ett samlingslån för att få ner min månads kostnad. Hur tycker ni jag borde göra?
Fastanställd med 300k inkomst
Vänta tills din UC ser bättre ut. Du har under 3 ff.

Sedan söker du samlingslån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp