Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

1 juni då är det dax för samlingslån

Du har ju fortfarande ett bra erbjudande att ta ställning till

Hur kan du tycka att 20 papp till en ränta på över 23% är ”ett bra erbjudande”? Framförallt när han vill samla 350k. Och har lägre räntor.

Nästan alla (eller egentligen alla på olika sätt) är automstiserade så du kan tyvärr inte räkna med något mer bud.

Covid påverkar inte mycket. Möjligtvis lite högre räntor. Kapital finns i överflöd. Riskkapitalisterna är lika glada för pengar nu som innan. Är bara en myt att det är svårare med lån. Det är bara ockrare som stramat åt en del. Alltså dessa som lånar ut små summor till höga räntor. Desss balanserar ofta på sitt kapital och vill låna ut allt men nu blir det lite mer kreditförluster än vanligt i detta kundsegment.

Tror ditt problem är belåningsgrad samt inkomsten.

Lycka till!

Skriver du detta för att du VET att det är så eller för att du spekulerar? Jag har pratat med vänner som är låneförmedlare samt kollat med förmedlare på Sambla och Freedom Finance för att höra hur de upplever svaren från bankerna sen Coronan kom. Alla säger samma sak: bankerna har blivit mycket hårdare.

Och det är väl logiskt? Nu när massa människor blir arbetslösa och varslas till höger och vänster så kan man ge sig fan på att bankerna inför striktare ”filter”. De lånar till exempel inte jättegärna ut pengar till folk i riskbranscher längre.

Det här är sjukt oroväckande. Jag har dubbla inkomsten och dubbla lånen från vad du har, men om jag inte får erbjudande nu i juli går det verkligen åt helvete. Det är helt avgörande för mig, annars faller allt.

Det här är sjukt oroväckande. Jag har dubbla inkomsten och dubbla lånen från vad du har, men om jag inte får erbjudande nu i juli går det verkligen åt helvete. Det är helt avgörande för mig, annars faller allt.

Har du 1,2 miljoner i blancolån som du står själv på?

Resurs måste väl ändå vara den torraste banken av dom alla?

Resurs är bra för folk med hög inkomst och hög lånsumma. Men krävs ofta att du har något tidigare engagemang med banken för att de ska ge bud.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp