Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1,5 miljoner i skuld. Kan inte längre leva såhär, vad ska jag göra?

Hej
Är det någon som har erfarenhet av marginalenomstartslån där de betalar skulder till Kronofogden? Med huset som säkerhet. Är det lätt att få? Hur dyrt? Min fru har en skuld hos marginalen som ligger just hos Kronofogden…ett kreditkort. Kommer de neka oss då? Ångesten är hög. Vi har ett hus värt ca 2,2 milj och lånet på det idag är ca 900 tusen. Skild hos kronofogden tillsammans är 300 tusen. Tacksam för svar! Och tips!

Du kan ansöka om jämkning under utmätning, det gjorde jag och på så vis fick jag extrapengar som jag använde att betala av de minsta och dyraste lånen som var hos KFM.
Oj! Det ska jag göra! Fattar inte hur man gör men tror att jag sett en enkel anvisning här nånstans.

Det är ganska enkelt. Du fyller helt enkelt i vad du tjänat hittills i år (inkl ev förmåner) och hur mycket skatt det är draget. Sedan fyller du i vad du tror att du kommer att tjäna resten av året (inkl förmåner) samt hur mycket ränta du tror att det är för hela året.

Hej
Är det någon som har erfarenhet av marginalenomstartslån där de betalar skulder till Kronofogden? Med huset som säkerhet. Är det lätt att få? Hur dyrt? Min fru har en skuld hos marginalen som ligger just hos Kronofogden…ett kreditkort. Kommer de neka oss då? Ångesten är hög. Vi har ett hus värt ca 2,2 milj och lånet på det idag är ca 900 tusen. Skild hos kronofogden tillsammans är 300 tusen. Tacksam för svar! Och tips!
Äger ni huset tillsammans? Kan ni inte höja bolånet och baka in alla blanko? Dessa ”saneringslån” brukar vara väldigt dyra.

Det är ganska enkelt. Du fyller helt enkelt i vad du tjänat hittills i år (inkl ev förmåner) och hur mycket skatt det är draget. Sedan fyller du i vad du tror att du kommer att tjäna resten av året (inkl förmåner) samt hur mycket ränta du tror att det är för hela året.

Men tar inte KFM de pengarna direkt då via utmätningen?

Som dom andra sagt så kör jämkning de sista månaderna! Ansök nu! Det går igenom förmodligen innan nästa lön.
Summan av kardemumman är att du kommer slippa betala skatt t.om. December. Så du kommer att få ut hela din bruttolön. T.om. December.

Efter December gör du en en uträkning över hur mycket ränta du kommer betala 2023.
Du ansöker 1:a Januari om Ny jämkning på ett belopp motsvarande vad du uppskattar betala i Ränta 2023.

Skatteverket räknar därefter ut en ny skattesats för dig som skall appliceras på din månatliga lön.

Skulle tippa på att du kan få ut 3-5000 extra per månad 2023.
Samt att kvarstående tid av 2022 får du full lön utan att skatt dras på lönen.

Tror dock att du skall överväga sanering.

Allt gott!
Tänkte ställa en fråga. Har betalat jätte mycke ränta hittills denna året. Men ja känner att jag inte klarar av med alla lån man har så tänkte skicka allt till kronofogden. Men min till min fråga jag lär lätt få tebax på skatten minst 40.000 men kan man på nått sätt begära utbetalt tidigare? För kronofogden lär ta in allt!! Vet inte hur länge det dröjer dock innan dem kan ta in skatteåterbäringen.

Tänkte ställa en fråga. Har betalat jätte mycke ränta hittills denna året. Men ja känner att jag inte klarar av med alla lån man har så tänkte skicka allt till kronofogden. Men min till min fråga jag lär lätt få tebax på skatten minst 40.000 men kan man på nått sätt begära utbetalt tidigare? För kronofogden lär ta in allt!! Vet inte hur länge det dröjer dock innan dem kan ta in skatteåterbäringen.
Om du jämkar nu för okt-dec lär du inte behöva betala någon skatt på din lön, då får du ju tekniskt sett ut en del av de där 40k redan nu. Du kan fortfarande släppa alla lån till kronofogden, en löneutmätning lär nog inte hinna komma igång innan årsskiftet gissar jag men andra vet sånt bättre.

Om du jämkar nu för okt-dec lär du inte behöva betala någon skatt på din lön, då får du ju tekniskt sett ut en del av de där 40k redan nu. Du kan fortfarande släppa alla lån till kronofogden, en löneutmätning lär nog inte hinna komma igång innan årsskiftet gissar jag men andra vet sånt bättre.
Vill bara ha min skatteåterbäring haha kör va bra summa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp