Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1,5 miljoner i skuld. Kan inte längre leva såhär, vad ska jag göra?

Jag håller på o kikar på det nu! :)

Funderar dock fortfarande på sanering, vet bara så lite om det.
Hur blir det om man blir arbetslös under dessa år som man får sanering? Är det alltid 5 år? Om man får en betalningsplan och senare tjänar mer, får man behålla dessa pengar eller ska de också gå till saneringen? Behöver mina skulder gå till kronofogden förs för att få ansöka om en sanering? Någon som har erfarenheter?
Om du blir arbetslös så omprövar du om inkomsten minskar med 500 kr eller mer
De första tre månaderna anses du skulle klara ned buffertpeng och betalningsfri månad.
Ökar din inkomst med några tusen så omprövar du också om ökningen är bestående.
Nej du behöver inte vara hos kronofogden innan du söker sanering.

Hej!

Jag har dragit på mig en massa skulder genom åren och lyckats samla mina mindre skulder genom samlingslån men det är tufft nu.
Jag betalar och betalar varje månad men inte mycket som händer med skulderna.
Såhär ser det ut:

Coop: 282 855 kr. 6,8% ränta. Månadsavgift: 5300kr
Collector: 477 036 kr. 10,60% ränta. Månadsavgift: 5500kr
Ikano: 189 949 kr. 7,44% ränta. Månadsavgift: 2579kr
Remember: 383 165 kr. 9,95% ränta. Månadsavgift: 4200kr
Nordax: 195 359 kr. 17,9% ränta. Månadsavgift: 4000kr

Hyra: 9500kr
Lån: 21500kr
Diverse avgifter: 1500kr
Totalt: 32500kr

Jag orkar inte mer. Månad efter månad.

Min fråga gäller då skuldsanering, skulle det kunna vara ett alternaiv för mig? Eller ska jag bara fortsätta kämpa på :(
Någon som har lite råd o tips att dela med sig :(

Det finns ju ett test på kronofogdens hemsida som kan ge en hint på om du kvalificerar dig för en skuldsanering.

Hej!

Jag har dragit på mig en massa skulder genom åren och lyckats samla mina mindre skulder genom samlingslån men det är tufft nu.
Jag betalar och betalar varje månad men inte mycket som händer med skulderna.
Såhär ser det ut:

Coop: 282 855 kr. 6,8% ränta. Månadsavgift: 5300kr
Collector: 477 036 kr. 10,60% ränta. Månadsavgift: 5500kr
Ikano: 189 949 kr. 7,44% ränta. Månadsavgift: 2579kr
Remember: 383 165 kr. 9,95% ränta. Månadsavgift: 4200kr
Nordax: 195 359 kr. 17,9% ränta. Månadsavgift: 4000kr

Hyra: 9500kr
Lån: 21500kr
Diverse avgifter: 1500kr
Totalt: 32500kr

Jag orkar inte mer. Månad efter månad.

Min fråga gäller då skuldsanering, skulle det kunna vara ett alternaiv för mig? Eller ska jag bara fortsätta kämpa på :(
Någon som har lite råd o tips att dela med sig :(
Jag har ganska liknande skulder, långivare och inkomst.
Fick inte heller Lendo i somras, men Remember höjde mitt lån från 390 till 500 utan att blinka. Jag betalade ner på mitt Nordax från 200 till 90 med hjälp av det. Gjorde stor skillnad

Precis, exakt varför jag inte ansökt.
Fast ärligt så är det nog väldigt få privatpersoner som sitter o lusläser POIT för å se om grannen el kollegan hamnat hos KFM. Om det är det som känns olustigt m POIT. Det är ingen stor sak att ha sitt namn där. Det är ju inte så det står i dagstidningen direkt.

Vart blir man "uthängd" i Poit om man ska få en skuldsanering?!:(
Fast det är inte å bli uthängd. Det är ju för att alla dina borgenärer ska kunna anmäla att du har en skuld till dem som de vill ha med i skuldsaneringen. Det är ju inte som att det står i dagstidningen. Helt ärligt tror jag väldigt få privatpersoner sitter o lusläser POIT varje dag för att se om nån man känner finns där.
Känner att du är rädd för nått som du inte alls behöver vara rädd för.

Fast det är inte å bli uthängd. Det är ju för att alla dina borgenärer ska kunna anmäla att du har en skuld till dem som de vill ha med i skuldsaneringen. Det är ju inte som att det står i dagstidningen. Helt ärligt tror jag väldigt få privatpersoner sitter o lusläser POIT varje dag för att se om nån man känner finns där.
Känner att du är rädd för nått som du inte alls behöver vara rädd för.
Håller med.
Kändes inte alls som att bli uthängd på nåt vis. Snarare att "äntligen ser jag mitt namn" och jag tror inte heller att folk i gemen sitter och läser POIT direkt.

Sen känner alla olika men det var min känsla :)

Håller med.
Kändes inte alls som att bli uthängd på nåt vis. Snarare att "äntligen ser jag mitt namn" och jag tror inte heller att folk i gemen sitter och läser POIT direkt.

Sen känner alla olika men det var min känsla :)
Vad är poit?

Aldrig fattat d där m jämkning heller…Det är väl inget när man har utmätning el sanering?
Du kan ansöka om jämkning under utmätning, det gjorde jag och på så vis fick jag extrapengar som jag använde att betala av de minsta och dyraste lånen som var hos KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp