Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överleva årets längsta månad

Hej, Jag önskar tips på att klara av årets längsta månad.
Har ni bra spartips, matbudget eller snabba, goda, näringsriktig recept tas det tacksamt emot.

Årets längsta månad? Antar du syftar på januari?

Har du Wok panna så mycket wokade nudel rätter brukar inte vara så dyrt och kan vara ganska gott enligt mig. Storpack nudlar kan man köpa billigt på matsmart. Kanske vissa såser med.

Nudlar: Äggnudlar, Risnudlar, Glasnudlar, Ramen, volcano nudlar, udonnudlar, snabbnudlar
Sås: God soya sås, Teriyakisås, Sötsur sås, hoisin, chilisås, oystersås, schezuansås, curry sås, jordnötsås, sesamolja
Protein: Kyckling, strimlad biff, lövbiff, fläsk, chorizo, laxbitar, ägg, tofu etc
Grönsaker: rödlök, gul lök, schalottenlök, purjolök, vitlök, chiili, paprika, zucchini, bambuskott, haricots verts, celleri, sparris, nötter, shiitake svamp, broccoli, kål, pressad lime

Har du någon lågprisbutik i närheten så kanske man hittar billigt protein, en härlig kryddblandning och grönsaker (det finnns även färdiga påsar med grönsaker för wok i frysdisken).

Sen är det bara att börja mixtra med olika varianter och wokrätter. Har du inte Wok panna så funkar dessa bra. Jag har den större

https://www.ikea.com/se/sv/cat/wokar-20631/

Senast ändrad:
Alltså har väl inga direkta fasta supertips mer än det vanliga som jag anser vara ganska så självklart.

* Om du inte har en matbudget, gör en!
* Om du redan har en matbudget, kan du då slänga om den lite och minska beloppet lite men ändå givetvis handla så mycket så att du har mat för hela månaden?
*Om du har bil, försök att dra ner på åkkostnader osv. Dvs ta inte bilen mer än absolut nödvändigt.
*Har du saker i överflöd eller något du vill göra dig av med, upp med det på Tradera, Blocket med mera!
*Kan du kanske få till en betalningsfri månad med något företag om du nu har någon räkning som inte haft sitt förfalldatum ännu.
*Samla på rabattkoder/rabattkuponger i matbutiker, andra butiker med mera.
*Tänk storpack! Exempelvis, nudlar, morötter, spaghetti, pasta, köttbullar, tvättmedel osv osv.

Här har du iallafall en början på hur man kan tänka när man vill spara in lite:)

Kan ge ett tips till er som vill dryga ut kassan. Jag har precis börjat jobba vid sidan av mitt vanliga jobb med outlier.ai, det går ut på att träna ai-modeller, rätta deras svar.
Dom betalar mig 28$ per timme. Betalar ut med paypal. Det krävs dock rätt mycket av en. Ganska utdragna träningskurser. Workshops via Zoom eller google meet. Dock ej obligatoriska men bra att gå om man vill göra ett bra jobb och få bra grunder.

Uppgifterna är mellan 18-30 minuter långa och ger runt 11 dollar per task. Finns även längre såklart. Finns nästan alltid tasks att göra. Dock ganska stressfullt eftersom dessa går på tid.

Kolla i matbutikernas hyllor för matvaror som säljs till nedsatt pris p.g.a. att bästföredatumet är på väg att gå ut där kan man göra en del fynd och framöver lär de börja sälja ut julskinkorna till rejält nedsatta priser så passa på och köp på dig ett par stycken som du kan dela upp och frysa in för att sedan ha som bas i diverse maträtter.

Rensa i förråd, garderober osv. Sälj av saker för att dryga ut kassan.

Var på Citygross idag och mycket var redan i pris. Och efter jul brukar ju oftast julskinkan vara kraftig nersatt i pris och kan räcka till många varierande middagar ihop med pasta, ris eller potatis.

Var på Citygross idag och mycket var redan i pris. Och efter jul brukar ju oftast julskinkan vara kraftig nersatt i pris och kan räcka till många varierande middagar ihop med pasta, ris eller potatis.
Går också utmärkt att använda skinkan i hemgjord ärtsoppa. Det var en ofta återkommande rätt hos oss när jag hade skuldsanering. Torkade ärtor, morötter, buljong, lök och om det fanns en bit helgskinka. Gott, varmt och mättande. Och en bit hemgjort bröd.

Går också utmärkt att använda skinkan i hemgjord ärtsoppa. Det var en ofta återkommande rätt hos oss när jag hade skuldsanering. Torkade ärtor, morötter, buljong, lök och om det fanns en bit helgskinka. Gott, varmt och mättande. Och en bit hemgjort bröd.
Låter ju jättegott.
Vet inte om det är sant men svenskarna sägs ha varit ovanligt friska under krigsåren då så mycket var ransonerat och man fick trolla med det man hade typ "koka soppa på en spik".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp