Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklaga skuldsanering?

Vad du tror har ingen jättebetydelse i det sammanhanget :cool:

Man märker att Lasseman är inne i ett skönt semestermode :D Är slipsen knuten runt en bar bringa och en iskall pilsner i handen månne :D?

En fråga till tråden, egentligen mest utav intresse. Hur vanligt förekommande är att en överklagan på ett nekande utav skuldsanering? Spontant tror jag fan det är ytterst marginellt.

Polly - ingenstans i din trådstart eller dina tidiga inlägg i tråden framgår att bara de som själv har överklagat ett avslagsbeslut avseende skuldsannering ska svara i tråden. Om du vill ha så specifika svar får du lära dig skriva tydligare frågor...

Med tanke på hur få överklaganden,i den typen av mål, där domstolen ändrar utgången kanske det är enklast att du söker fram dem hos domstolen. Men du verkar inte vara en person som vill behöva göra något själv utan bara vill ha allt serverat på silverfat. Och ja jag ger dig tips/svar fast jag inte tillhör den kategori som ska svara...

(Kan bara instämma i att Lasseman är en av de absolut bästa resurserna som finns i detta forum.)

Håller med dej Kimsan♥️Jag är alldeles för ofrisk för att över huvud taget ens tänka på att söka skuldsanering...det har jag förstått nu...men men jag är inte den som ger upp i första taget så det är att fortsätta kämpa med att försöka göra det sjuka hos mej friskt..
Jaaaa, detta med ansökan om skuldsanering och om den går igenom eller ej är inget enkelt ämne och skall ej heller vara det anser jag !
Jag är lite rädd för att många ser på detta lite för lättvindigt. Man lånar ”ihjäl sig” och sen kastar man in en ansökan om skuldsanering och hoppas att den går igenom...
Jag tror nog man måste ställa in sig på att ha löneutmätning ett bra tag och inte minst ta tag i eventuella missbruks problem som man har innan ens tanken om att söka skuldsanering påbörjas.

Själv har jag oerhört svårt att se att jag själv skulle kunna få igenom en sanering med 40tkr i månadslön, 6400kr i bostadshyra. Skulder på kanske idag 900tkr...
Om min uträkning är rätt, så kommer jag få ha löneutmätning i nästan 15 år (hujedamej) och det har jag förstått att Skusan anser ”överskådlig” tid..
Ps. Jag dog lite nu när jag läser mina egna rader, för självklart undrar jag själv hur jag ska hålla ”lågan igång” med utmätning såååå länge... :(
med dej
Jaaaa, detta med ansökan om skuldsanering och om den går igenom eller ej är inget enkelt ämne och skall ej heller vara det anser jag !
Jag är lite rädd för att många ser på detta lite för lättvindigt. Man lånar ”ihjäl sig” och sen kastar man in en ansökan om skuldsanering och hoppas att den går igenom...
Jag tror nog man måste ställa in sig på att ha löneutmätning ett bra tag och inte minst ta tag i eventuella missbruks problem som man har innan ens tanken om att söka skuldsanering påbörjas.

Själv har jag oerhört svårt att se att jag själv skulle kunna få igenom en sanering med 40tkr i månadslön, 6400kr i bostadshyra. Skulder på kanske idag 900tkr...
Om min uträkning är rätt, så kommer jag få ha löneutmätning i nästan 15 år (hujedamej) och det har jag förstått att Skusan anser ”överskådlig” tid..
Ps. Jag dog lite nu när jag läser mina egna rader, för självklart undrar jag själv hur jag ska hålla ”lågan igång” med utmätning såååå länge... :(

Man märker att Lasseman är inne i ett skönt semestermode :D Är slipsen knuten runt en bar bringa och en iskall pilsner i handen månne :D?

En fråga till tråden, egentligen mest utav intresse. Hur vanligt förekommande är att en överklagan på ett nekande utav skuldsanering? Spontant tror jag fan det är ytterst marginellt.

Nej. Halvljummen krusbärssaft. Funderar på att smyga på ica och köpa chips. :)

Där kan jag inte annat än gissa, men utmätningar överklagas ett par procent skulle jag tro, löneutmätningar något mindre.
Skuldsanering finns det ju flera parter som kan överklaga(vilket det iofs kan på utmätningar också men jag har bara sett det vid något enstaka tillfälle) och även överklaga beviljande, men totalt sett gissar jag i samma nivå som för utmätningar, 1-2 av avslag plus några enstaka för beviljanden.

Ungefär så tror jag i väntan på ev statistik.

Ska man ta statistik från domstol skulle jag prova med domstolsverket, kanske finns något där på området, annars om man ska kontakta domstol direkt skulle jag säga nacka tingsrätt, dom borde rimligen vara dom med flest sådana ärenden.
Kontaktar man någon liten tingsrätt man har i närheten av sig kan den vara så liten att den statistik som finns inte är att lita på.
Kan tänka mig att tex haparanda tingsrätt inte har mer än 1-2 skuldsaneringsärenden per år, om ens det. Om 1 får ändring är det 50% och det lär knappast vara 50% om man kollar på tex nacka.

Skulle tippa på att om domstolsverket har någon statistik, alternativt hos nacka, så ändrar dom i 5-10% av besluten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp