Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklaga skuldsanering?

Så tråkigt Polly. Vad jag uppfattat och läst mig till så ska inte nya skulder vara grund för avslag. Med din ålder, skuld och 6000 kr i månaden lär du inte kunna betala inom överskådlig tid.

Så tråkigt Polly. Vad jag uppfattat och läst mig till så ska inte nya skulder vara grund för avslag. Med din ålder, skuld och 6000 kr i månaden lär du inte kunna betala inom överskådlig tid.

Jag har också läst det så det låter ju lite konstigt, men det är inte i kombination med något annat? Har för mig någon annan här hade en färsk skuld och fick sanering ändå. Om skulderna inte får vara färska så är jag körd, mitt sista lån var i februari-mars typ och jag skickade in ansökan i slutet av maj. Detta med skuldens ålder är en av de sakerna som jag oroar mig mest över, men jag har helt släppt alla tankar på lån. Inte ens läst nånting på lånavdelningen här på forumet (väldigt stolt :) sen jag skickade in ansökan.

Vsr en stor del av skulden du har i det lån som anses vsra nytt?

Vsr en stor del av skulden du har i det lån som anses vsra nytt?

Totala skulden angiven i skuldsaneringen exklusive csn var nog 960 000 (det har väl ökat lite nu med räntor etc). Det var 40 000 nytt lån i början av maj och 15 000 från flexkontot. Så nästan 1/20 av totala skulden om matten funkar. Har gått igenom bankkontot och jag använde det till att slutbetala andra smslån, betala ikapp sånt som låg efter och på min skruttiga bil.

Polly, håll ut ! :) Ansök igen om 6-12 månader, så ska Du nog se att de går vägen då...
All lycka till :)

Jag ansökte 1 månad efter mitt första avslag då det ändå är nästan 6 månader innan dom börjar jobba med den

Om du anser att det är fel ska du överklaga, det är väl ungefär så det står i slutet av beslutet?

Två som jag känner har fått skuldsanering men de är båda sjukpensionärer och har rätt dålig inkomst samt är båda ensamstående. De hade båda två flera nyare lån. Tror att det som absolut väger tyngst är ens inkomst och om man är arbetsför. Något som också spelar stor roll är om man är gift eller sambo då dom i så fall lägger till dennes inkomst också. En sjuk person med dålig inkomst och lever ensam kommer aldrig kunna betala bort stora skulder. Det är svårare för en arbetsför person samt att förklara hur skulderna uppkommit då man har bra inkomst.De är inte helt enkelt att få skuldsanering. Men sök igen om ett år. Lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp