Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklaga skuldsanering?

Jo men öppnar man flera trådar om samma ämne så blir forumet lite rörigt och ostrukturerat :)

Men för att svara på din fråga så har naturligtvis folk fått överklagan, däremot så verkar det vara väldigt sällsynt men fortfarande förekommande.

I ditt fall hade jag nog gott till kommunens budgetrådgivning. Tydligen ökar ens chanser om man gör det. Försök mycket att trycka på din ålder att det är osannolikt att du inom 15 år kommer betala av din skuld.
Hej
Då ber jag om ursäkt för att det blir rörigt i forumet. Jag var bara ute efter om det fanns någon som har fått igenom sin överklagan, men det svaras inte på det utom på skuldsanering, det jag är ute efter är om det är lönt att lägga ner tid och energi på överklagan, jag har varit på kommunens budgetrådgivning och gjort ansökan.

Hej,
Jag hade gjort det eftersom du har ca 10 år kvar till pension.
Däremot så är det inte vanligt att man får igenom en överklagan om man läser vad folk skriver.
Så lägg ner tiden på det men hoppas inte på för mycket är mitt tips...

Hej
Då ber jag om ursäkt för att det blir rörigt i forumet. Jag var bara ute efter om det fanns någon som har fått igenom sin överklagan, men det svaras inte på det utom på skuldsanering, det jag är ute efter är om det är lönt att lägga ner tid och energi på överklagan, jag har varit på kommunens budgetrådgivning och gjort ansökan.

Hej
Utan att ha någon erfarenhet av överklagan i sådana mål. Så bör du göra det då det är din demokratiska rättighet. Försök att googla upp det försök kolla på tidigare domar.

Lycka till.

Hej
Utan att ha någon erfarenhet av överklagan i sådana mål. Så bör du göra det då det är din demokratiska rättighet. Försök att googla upp det försök kolla på tidigare domar.

Lycka till.
Hej
Tack för tipset.

Då behöver du inte svara, men tack ändå Laserman.

Ok, ber om ursäkt, det framgick inte i frågeställningen att endast personer som sökt skuldsanering och möjligen överklagat ett avslag.

Jag tänkte i min enfald att det jag känner till då jag jobbar på myndigheten som handlägger skuldsanering och har kontakt med saneringen den vägen skulle kunna vara en okej info.

Men som sagt, ber om ursäkt för min feltolkning av din fråga. Lycka till

Ok, ber om ursäkt, det framgick inte i frågeställningen att endast personer som sökt skuldsanering och möjligen överklagat ett avslag.

Jag tänkte i min enfald att det jag känner till då jag jobbar på myndigheten som handlägger skuldsanering och har kontakt med saneringen den vägen skulle kunna vara en okej info.

Men som sagt, ber om ursäkt för min feltolkning av din fråga. Lycka till
Hej

Jag tror inte du jobbar där, men det är ju lätt att påstå till sitt försvar.

Hej

Jag tror inte du jobbar där, men det är ju lätt att påstå till sitt försvar.

Polly, detta forumet är underbart...Mycket hjälp, mycket vägledning och inte minst stöttning från medmänniskor i liknande situation. Vi har oxå förmånen att ha vår allas vår @Lasseman här på forumet som arbetar på just KFM. Han tillför oss värdefull info, med mera...
Jag noterar att Du blev medlem här igår, så därför kan Du inte veta allt detta, men viktigt att Du inte kommer med förhastade slutsatser som detta inlägg Du nyss skrev...

Polly, detta forumet är underbart...Mycket hjälp, mycket vägledning och inte minst stöttning från medmänniskor i liknande situation. Vi har oxå förmånen att ha vår allas vår @Lasseman här på forumet som arbetar på just KFM. Han tillför oss värdefull info, med mera...
Jag noterar att Du blev medlem här igår, så därför kan Du inte veta allt detta, men viktigt att Du inte kommer med förhastade slutsatser som detta inlägg Du nyss skrev...
Skriver under det. Även om jag inte varit medlem länge så har jag följt forumet passivt. @Lasseman är en gåva för oss här och delar kunskap som annars är svårt att få tag på. Hatten av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp