Spelvinst från ett spelbolag utan svensk spellicens. Registrerat på Malta och riktar sig ej till svenska spelare vilket innebär att vinsterna är skattebefriade. Hörde av mig till Nordea idag och de sa att det var lugnt och att jag kunde göra överföringen.Den kan möjligen låsa ditt konto i samband med överföringen tills du bevisat vart pengarna kommer ifrån. Bara för nyfikenhet, vart kommer pengarna ifrån?
Spelvinst från ett spelbolag utan svensk spellicens. Registrerat på Malta och riktar sig ej till svenska spelare vilket innebär att vinsterna är skattebefriade. Hörde av mig till Nordea idag och de sa att det var lugnt och att jag kunde göra överföringen.
Det var exakt det jag skrev.Du ska inte betala skatt. Men det är för att licensen finns på Malta. Malta ingår i eu/ees.
hade du vunnit på samma sätt i tex USA hade du behövt betala skatt.
Han kände väl att han ville ta äran för ditt fantastiska och fullt korrekta svarDet var exakt det jag skrev.
Nej. Du skrev riktar sig inte till svenska spelare. Men det gäller företag licensierade utanför EU. Och blir inte skattefritt.Det var exakt det jag skrev.
BeefNej. Du skrev riktar sig inte till svenska spelare. Men det gäller företag licensierade utanför EU. Och blir inte skattefritt.
Katt?