Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överföring från Revolut till svenskt bankkonto (Nordea, ICA-banken)

Tänkte göra en överföring från mitt Revolut-konto till antingen mitt Nordea-konto eller ICA-konto. Beloppet är på 50 000 kr.

Vilka eventuella problem kan uppstå?

Penningtvätts frågor samt dom kan krövabunderlsg vad pengarna härstammar ifrån

Den kan möjligen låsa ditt konto i samband med överföringen tills du bevisat vart pengarna kommer ifrån. Bara för nyfikenhet, vart kommer pengarna ifrån?

Den kan möjligen låsa ditt konto i samband med överföringen tills du bevisat vart pengarna kommer ifrån. Bara för nyfikenhet, vart kommer pengarna ifrån?
Spelvinst från ett spelbolag utan svensk spellicens. Registrerat på Malta och riktar sig ej till svenska spelare vilket innebär att vinsterna är skattebefriade. Hörde av mig till Nordea idag och de sa att det var lugnt och att jag kunde göra överföringen.

Spelvinst från ett spelbolag utan svensk spellicens. Registrerat på Malta och riktar sig ej till svenska spelare vilket innebär att vinsterna är skattebefriade. Hörde av mig till Nordea idag och de sa att det var lugnt och att jag kunde göra överföringen.

Du ska inte betala skatt. Men det är för att licensen finns på Malta. Malta ingår i eu/ees.

hade du vunnit på samma sätt i tex USA hade du behövt betala skatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp