Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

Just det, la ytterligare en butik till min runda, nämligen ÖoB som ligger 2 min promenad fr jobbet. Har ignorerat den tidigare men nu var jag där igår i samband med att jag skulle veckohandla och såg att de hade diskmedel 1 liter för 17 kr!
Överskottsbolaget brukar ha bra priser på diverse varor om man håller koll på deras reklamblad t.ex. rengöringsprodukter såsom disk-, tvättmedel, schampo m.m. men även vissa konserver från kända märken som t.ex. heinz m.m. Brukar inte handla så ofta därifrån men ibland gör jag det. Även rusta och dollarstore kan man ibland hitta saker till bra priser om man kollar i reklambladen eller är förbi butikerna.

På tal om höjda priser så såg jag sist jag var in på ÖoB att ett toalettpapper jag brukar köpa (typ 1,5 km papper i en bal) för 100 kr på kampanjpris nu kostar närmare 200 kr så även dasspapper börjar bli skitdyrt bokstavligt talat.

Senast ändrad:
Överskottsbolaget brukar ha bra priser på diverse varor om man håller koll på deras reklamblad t.ex. rengöringsprodukter såsom disk-, tvättmedel, schampo m.m. men även vissa konserver från kända märken som t.ex. heinz m.m. Brukar inte handla så ofta därifrån men ibland gör jag det. Även rusta och dollarstore kan man ibland hitta saker till bra priser om man kollar i reklambladen eller är förbi butikerna.

På tal om höjda priser så såg jag sist jag var in på ÖoB att ett toalettpapper jag brukar köpa (typ 1,5 km papper i en bal) för 100 kr på kampanjpris nu kostar närmare 200 kr så även dasspapper börjar bli skitdyrt bokstavligt talat.

Haha ja det gäller att äta mindre, så man skiter mindre :) Dra ner på allt i dessa tider!

En lokal ICA-butik tar numer 32 kr för en måltidsersättning-shake (Naturdiet).
Normalt pris i butik brukade vara 18-21, 25 i extremfall på typ 7-Eleven.
Man undrar ju VAD exakt i den kemiskt framställda lilla drycken som kan kosta så jävla mycket att tillverka.

Man undrar ju VAD exakt i den kemiskt framställda lilla drycken som kan kosta så jävla mycket att tillverka.

Känns som butiken brassar på och bara utnyttjar läget? På nätet finns ju drycken för 20-25 kr, vilket torde vara det rimliga priset.

Naturligtvis passar kedjorna på, men både frakt, råvaror och förpackningsmaterial har stigit enormt sista tiden. I vissa segment kan det t o m vara så stor brist att man inte får fram varor alls.

Naturligtvis passar kedjorna på, men både frakt, råvaror och förpackningsmaterial har stigit enormt sista tiden. I vissa segment kan det t o m vara så stor brist att man inte får fram varor alls.
nja, fraktpruserna har rasat till nivåer nära före pandemin nu.
många segment har gått från brist till överfyllda lager också nu när ingen längre köper

Bilagor

• SmartSelect_20221105_115841_Chrome.jpg
    SmartSelect_20221105_115841_Chrome.jpg
    410 KB · Visningar: 5
nja, fraktpruserna har rasat till nivåer nära före pandemin nu.
många segment har gått från brist till överfyllda lager också nu när ingen längre köper

instämmer. Tror årets Black Friday kommer bli grym på riktigt, alltså inte bara en massa fejkad rea. Det finns så stora lager inom kläder, elektronik och annat som de måste bli av med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp