Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

Gör alla köp med rocker, så att jag får cashback. Enda kortet med cashback som går att ha med skuldsanering vad jag vet?

kombinerar det med refunder om jag handlar på nätet för ännu mera cashback.

kör numera alltid i 100 på motorvägen och ecodriving förövrigt… Fått ner förbrukningen från i snitt 0,93 / milen till 0,75

Samma!

Rocker är kanon! har 9.5 % cashback, så inga problem att få 500 extra per månad :)

Ett cashback kort där du sätter in pengar på o får cashback på allt du handlar med kortet. Upp till 6000kr/år får man tillbaka! :)

Läste att Rocker försämrats en del under året? Men kanske fortfarande är bra?

Läste att Rocker försämrats en del under året? Men kanske fortfarande är bra?

De enda jag märkt av är att man får mindre summa vid värvning än vad de var tidigare. Har inte märkt så mycket mer, använder de dagligen till allt o det funkar toppen! :)

Jag har levt på typ ingenting under så lång tid nu så det enda jag kan spara in på är värme och belysning. Så det är väl mitt enda tips. Finns en app som heter Greenly som hjälper mig att hålla koll och än så länge är den gratis. Men beror ju på hur man bor, för vissa spelar elpriset inte så stor roll.

Kör största delen bunden ränta på mina bolån, sen är elpriset bundet till 2025 (69öre/kWh) så har inte drabbats mer än ökade matpriser egentligen.
Men förbereder oss och sparar en buffert. Har tex dragit ner lite på våra utomlands resor och försöker handla mer i butik och göra matlådor.
Lidl har ofta bra rabatter och då brukar vi slå till, så spana i deras app är ett tips.

Försöker också att fortsätta jobba hemifrån så mycket som möjligt för att spara in på transportkostnader.

fick inspiration av er här. Nu har jag bestämt mig att fr och med den här veckan ska jag lägga till en matbutik nr 4 där jag ska handla sånt de har på erbjudanden. Ni kanske tror att det är asjobbigt och tar tid men det går ganska snabbt, jag säger till sambon vad han ska handla i butik nr 1 som är där vi bor. Sen handlar jag i butik nr 2 och 3 en kväll i veckan efter jobbet och får skjuts hem. På vägen hem passerar vi faktiskt två Lidl så i en av dem skulle jag snabbt kunna slinka in.
Jag handlar efter listor så det går snabbt.

Det är så smidigt att butikernas veckoerbjudanden kan ses på Nätet. Nu har jag gjort fyra listor för de fyra matbutikerna vi ska handla i. Det var tack och lov inte så mkt som jag vill köpa den här veckan, har väldigt lite pengar kvar men får en liten lön på fredag från ena extrajobbet. Så himla bra att de alltid betalar ut lön den 15:e.

Vad heter alla dessa appar man kan ladda ner för att få cashback när man handlar i butik. Eller när man återvinner? Vi återvinner ju väldigt mkt, vet förr hade jag en app för det där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp