Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återkallad delgivning,register?

Jag blev felaktigt delgiven till kf. bolaget upptäckte sin miss och återkallade ärendet dagen efter.tyvärr hann det ändå ställa till det för mig. Det jag undrar är om allt är i sin ordning när kf tar bort den,eller måste jag själv kontakta uc mm för att det inte ska synas där?

Tack för era svar!
Jag visste inte ens att jag var delgiven, hade inte fått brevet från KF ännu. Ansökte om ett lån hos snabbfinans, men fick avslag för att jag låg aktuell för delgivning! Nån som vet vart dom inhämtar uppgifter? Om det inte syns hos UC så borde det väl inte synas hos de andra kreditupplysningsföretagen heller? Eller gör de en direktkontroll mot kronofogden...? Det måste de ju göra, hur skulle de annars veta...?
Ja, jag kommer att begära rättning, jag har inte gjort något fel och jag ska inte behöva finnas i deras register då tycker jag. Som sagt så har detta ställt till det rejält för mig denna månad :-( Vem vet, nu kanske jag hamnar där på riktigt tack vare detta :-/

Betalningsföreläggande Extrakredit

Jag fick idag ett betalningsföreläggande från Extrakredit, låg efter med två betalningar. MEN jag har inte ens fått något brev/mail om att de tänkt skicka till KFM! Kan man göra något, då de inte ens har förvarnat mig? Kommer jag att kunna dra ut på betalningen tills jag får lön den 25 februari? Vill gärna ha tips på hur jag drar ut på betalningen så jag INTE får en anmärkning. Tycker det är otroligt dåligt att de inte ens skickar en förvarning om KFM. Kan man dela upp en skuld hos KFM utan att få en anmärkning, eller måste hela skulden betalas för att slippa få det?

Tack för era svar!
Jag visste inte ens att jag var delgiven, hade inte fått brevet från KF ännu. Ansökte om ett lån hos snabbfinans, men fick avslag för att jag låg aktuell för delgivning! Nån som vet vart dom inhämtar uppgifter? Om det inte syns hos UC så borde det väl inte synas hos de andra kreditupplysningsföretagen heller? Eller gör de en direktkontroll mot kronofogden...? Det måste de ju göra, hur skulle de annars veta...?
Ja, jag kommer att begära rättning, jag har inte gjort något fel och jag ska inte behöva finnas i deras register då tycker jag. Som sagt så har detta ställt till det rejält för mig denna månad :-( Vem vet, nu kanske jag hamnar där på riktigt tack vare detta :-/

Puffar upp min tråd lite och undrar om någon vet hur lång till en återkallelse bruka ta? Jag pratade med Intrum i fredags igen och de hävdar att det har skickat en återkallelse till KF den 29/1. KF säger sig ännu inte ha fått denna. Börjar få panik, den måste bort pronto, jag fick stora problem pga detta.

Tack för era svar!

Dom frågar kronofogden direkt.

Jag fick idag ett betalningsföreläggande från Extrakredit, låg efter med två betalningar. MEN jag har inte ens fått något brev/mail om att de tänkt skicka till KFM! Kan man göra något, då de inte ens har förvarnat mig? Kommer jag att kunna dra ut på betalningen tills jag får lön den 25 februari? Vill gärna ha tips på hur jag drar ut på betalningen så jag INTE får en anmärkning. Tycker det är otroligt dåligt att de inte ens skickar en förvarning om KFM. Kan man dela upp en skuld hos KFM utan att få en anmärkning, eller måste hela skulden betalas för att slippa få det?

Har du fått förlägandet från KF ? Efter 5 dagar kommer påminnelse. Skriv på denna inom 10 dagar och bestrid ärendet. Bestrid utan atta ange anledning! Därefter får motparten 20 dagar på sig att ange varför du skall betala. Betalar du inom denna tiden händer ingenting. Är ca 35 dagar du "vinner" på detta viset. Du kan inte dela skuld hos KF utan att få anmärkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp