Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kommer nu begära ut min SAR för att dom säger att dom inte sett tydliga tecken på spelmissbruk är en otrolig lögn. Dom måste väl skicka den till mig?
Har även bett om kontaktuppgifter till ansvariga personer i deras ledning.

Vilka ska man kontakta högre upp i ”ledningen” för att få mer effekt? Är det VD på Kindred Group? Marknadschef?

Fick precis negativt svar av Unibet. Att dom anser att dom inte gjort något fel i någon form av punkt och inte tar ansvar över huvudtaget. Inte ens goodwill. Dom anser att dom inte sett tecken på spelmissbruk trots att jag under 10 års tid satt in hundratusentals kronor. I juli 2021 kontaktade dom mig för dom såg tecken på förhöjd aktivitet så dom valde att sänka insättningsgränserna, men dom skrev i samma svar nu att dom inte sett tecken? Dom sänkte gränserna och bad mig skicka in styrkande uppgifter på inkomst om jag ville höja gränsen igen.

innan dom kontaktade mig så hade jag satt in över 150.000 kr och då hade dom INTE bett mig skicka in några dokument som styrker min inkomst. Är 150.000 kr på 9 månader normal insättning? Nästan 15.000 kr i månaden?

oavsett, helt jävla sjukt att dom inte ens anser att en goodwill är på sin plats. Kindred Group är den smutsigaste aktören på marknaden och fy fan vad dom utnyttjar människors missbruk.
Kanske inte normalt. Men absolut inte onormalt skulle jag tyvärr tro.

Vilka ska man kontakta högre upp i ”ledningen” för att få mer effekt? Är det VD på Kindred Group? Marknadschef?

Det är i sånna här lägen man ska ta ett steg tillbaka. Köra in huvudet i frysen ett tag och lugna ner sig. Sen återkomma med ett väl formulerat svar. Jag tror att det är här många gör fel med att låta känslorna ta över och man låter desperat när man skriver till dom. Det är där jag tror det kan vara bra att ta hjälp av Cranved. Dock ingen erfarenhet av hen men verkar dock väldigt vältalig.

*OBS ej sponsrat inlägg* :)

@lalidafa Slår nästan vad om att du fått ett svar likt ´´Du kontaktade oss (datum) och nämnt spelproblem varpå vi stängde av dig´´ Eller något i den stilen. Vilket Unibet brukar göra i lägen där dom väljer neka återbetalning.

Det fula med spelbolag är deras template svar, det är normalt, handlar inte om template i sig det är inga problem det är ju tidskrävande anpassa varje email det hade aldrig funkat, men problemet är när template blir skickade i fel lägen.

Edit: Såg nu att du hade skrivit vad dom besvarat dig. Men även det tror jag är ett template svar från deras sida.

Tycker själv Unibet är bland dom svåraste att göra med, vi har bara lyckats med dom vid ett tillfälle, och då har man ändå haft en del ärenden där.

Samla ihop dig, skriv ett till mail över helgen, där du poängterar i detalj vart du anser dom felat och ta upp att det dom skickat ut till dig är en template med anpassade datum, men som inte stämmer överens med vad du gått igenom under din speltid hos Unibet, och nämn alla dina argument där, och be om att det ska skickas till Unibets Compliance manager/Head of responsible gaming.

Tror inte det är tillåtet skriva ut mails här i forumet.

Annars hade jag bjudit på ett mail till en i högre ledningen du kan även skriva till.

Senast ändrad:
Tack för svar!

det sjukaste av allt. Jag är avstängd på spelpaus, tog det längsta. Ändå skriver dom i mailet att dom rekommenderar mig att jag stänger av mig på spelpaus.se

Insättningar på 190.000 kr på 12 månader. Borde inte Unibet begära styrkande dokument var pengarna kommer ifrån?

Det är av största vikt för oss att ge våra kunder en säker och underhållande spelupplevelse och vi har därför ett avancerat system för att uppmärksamma förändringar i spelmönster och spelbeteende. Vårt system har endast reagerat på din spelaktivitet vid ett tillfälle den 05/07/2021. Vi valde dock baserat på denna notis att införa ett insättningstak på ditt spelkonto den 12/07/2021 och detta kommunicerades till dig samma dag.
Vi har även genomfört en spelansvarsanalys av ditt spelkonto och inget indikerar att din spelaktivitet var på en skadlig nivå.

Första och sista stycket. Säger dom inte emot sig själva?

Insättningar på 190.000 kr på 12 månader. Borde inte Unibet begära styrkande dokument var pengarna kommer ifrån?
Från spelbolags-perspektiv, dessa 190.000 på 12 månader är inget oroväckande. Full förståelse för att det kan låta som en diskrepans när det kommer till spelansvar, men ur ett perspektiv från spelbolagets perspektiv där en kund gör insättning på 190.000 sek på 12 månader anses inte som orimligt.

Du nämner insättningar på 190.000 kr, men hur mycket har du tagit ut? Vad är rena nettoinsättningar ur egen ficka? Detta räknas inte till: Vinster som du tagit ut från Unibet för att sedan sätta in igen, ex. Om du vinner 25.000 sek, tar ut dom, och har dom på ditt konto ett tag, går lite veckor, så lägger du in tillbaks 25.000 sek kronor till bolaget, då är nettoinsättningarna fortfarande 0.

Ge lite mer info kring det där.

Angående din fråga om första och sista stycket i ditt senaste inlägg, det dom menar är att deras automatiska system reagerat på din spelaktivitet vid ett tillfälle, dock baserat på den notisen trots att dom inte behövde så valde dom att införa insättningstak på ditt konto av ren säkerhet, och att dom ska ha mailat dig samma dag kring det (Har dom gjort det?).

Sen att dom har gjort en manuell spelansvarsanalys av ditt spelkonto där enl. deras system och interna procedurer inte kan hitta något som indikerar på att din spelaktivitet var på en skadlig nivå, det är många saker som räknas in i den analysen kan jag garantera dig.

Tråkigt att se att du inte fick ditt önskvärda resultat i ditt återbetalningsärende, men ibland har faktiskt spelbolagen rätt. Hur tråkigt det än är att erkänna det.

Vi påstår inte att spelbolaget har rätt i ditt ärende, eller fel, det vet vi ingenting om. Då vi varken har Unibets sida i detta ärende, eller din sida i detta ärende (Datan) att kolla igenom.

Hoppas det löser sig för dig i alla fall.

Senast ändrad:
Det är i sånna här lägen man ska ta ett steg tillbaka. Köra in huvudet i frysen ett tag och lugna ner sig. Sen återkomma med ett väl formulerat svar. Jag tror att det är här många gör fel med att låta känslorna ta över och man låter desperat när man skriver till dom. Det är där jag tror det kan vara bra att ta hjälp av Cranved. Dock ingen erfarenhet av hen men verkar dock väldigt vältalig.

*OBS ej sponsrat inlägg* :)
Kan själv intyga att så är fallet.

Många svarar ´´desperat´´ tillbaks, och använder exakt samma argument som tidigare, det ger inte läge för bolaget att ens skicka upp ärendet på nytt, ibland så brukar högre ledningen säga till kundservice att inte längre skicka upp ärenden av en viss person upp till dom, och vill endast bli kontaktade av tredje part och då samarbeta därifrån.

Därför är det första mailet man skickar det viktigaste, och det andra, och det tredje. Efter det är chanserna i princip väck.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp