Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Årets fattigaste månad, januari.

Fast alltså vänta lite, om man tjänar 100.000 kronor då får du skatta 50.000 kronor. Ungefär. Jag vet inte exakt. Dom 50.000 kronorna du har kvar i plånboken kanske du idag sen går och tankar en full tank för, där betalar du också 60% skatt av din lön som du alltså redan har skattat för. Sen efter det så går du kanske till systembolaget och köper lite vin, återigen får du då betala en stor procent skatt. Vi ska inte ens gå in på tobak och dylikt.

Således, på din lön som är på 100.000 får du egentligen betala kanske 65.000-70.000 skatt. Då är det väl ändå rimligt att "dra ner" lite för dessa personer som ändå bidrar så mycket till samhället? Eller varför skulle annars Carina som är kirurg på akuten i Stockholm ta det där extrapasset och tjäna en slant extra när det kommer försvinna 80% i diverse skatter? Då kan hon istället stanna hemma och spela bingolotto....

Hade det varit ett bra system att "ta ifrån rika och ge till fattiga" (i grova drag) då hade konsekvensen blivit utav att folk i högre utsträckning inte utbildat sig, inte velat avancera inom sina yrken, undvikt att ta extrapass på jobbet och en hel del annat.

Jag är inte höginkomsttagare längre utan jag har en normal lön på kanske 400.000 per år men jag ser absolut stora fördelar med att man har en aning skattelättnader för personer som tjänar 50.000-60.000 i månaden.
Ja vänta här lite; hur mycket behöver man spendera för att ha ett gott liv? Behöver man verkligen 100K efter skatt?? Och vem säger att någon är 'värd' dessa pengar? Jobber hårdare? Eller jobbar mer? Har mer ansvar? Vem har mer ansvar än de som ska säkerställa att man överlever? JAG skiter fullständig i alla skattepengar som dras vid full tanke blahablaha, jag pratar om de pengarna som igen omfördelas till de som minst behöver det.

Ja vänta här lite; hur mycket behöver man spendera för att ha ett gott liv? Behöver man verkligen 100K efter skatt?? Och vem säger att någon är 'värd' dessa pengar? Jobber hårdare? Eller jobbar mer? Har mer ansvar? Vem har mer ansvar än de som ska säkerställa att man överlever? JAG skiter fullständig i alla skattepengar som dras vid full tanke blahablaha, jag pratar om de pengarna som igen omfördelas till de som minst behöver det.

Ja det låter onekligen som att du drömmer om ett utopiskt kommunistiskt samhälle som Sovjet eller Nordkorea. Fantastiskt att leva där. Alla ska ha det lika dåligt. Gud förbjude att någon som utbildat sig 6 år tjänar mer än en städare.

Dessutom så har ju ni som tycker det är så hemskt med låg skatt själva välja att betala in dessa pengar till skatteverket? Det är fullt möjligt att även donera dom till välgörande ändamål. Så tycker du att du tjänar 50 000 netto för mycket per år så tycker jag förslagsvis att du donerar dessa pengar till hemlösas hus eller dylikt. Farbror staten behöver ju inte leda dig.

Förstår din tanke och det är en fin och ädel tanke, men tyvärr ju rikare man blir desto mindre solidaritetskänsla har man känns det som.

Fast alltså vänta lite, om man tjänar 100.000 kronor då får du skatta 50.000 kronor. Ungefär. Jag vet inte exakt. Dom 50.000 kronorna du har kvar i plånboken kanske du idag sen går och tankar en full tank för, där betalar du också 60% skatt av din lön som du alltså redan har skattat för. Sen efter det så går du kanske till systembolaget och köper lite vin, återigen får du då betala en stor procent skatt. Vi ska inte ens gå in på tobak och dylikt.

Således, på din lön som är på 100.000 får du egentligen betala kanske 65.000-70.000 skatt. Då är det väl ändå rimligt att "dra ner" lite för dessa personer som ändå bidrar så mycket till samhället? Eller varför skulle annars Carina som är kirurg på akuten i Stockholm ta det där extrapasset och tjäna en slant extra när det kommer försvinna 80% i diverse skatter? Då kan hon istället stanna hemma och spela bingolotto....

Hade det varit ett bra system att "ta ifrån rika och ge till fattiga" (i grova drag) då hade konsekvensen blivit utav att folk i högre utsträckning inte utbildat sig, inte velat avancera inom sina yrken, undvikt att ta extrapass på jobbet och en hel del annat.

Jag är inte höginkomsttagare längre utan jag har en normal lön på kanske 400.000 per år men jag ser absolut stora fördelar med att man har en aning skattelättnader för personer som tjänar 50.000-60.000 i månaden.
Glöm inte arbetsgivaravgifterna...

Man får självklart ha sin åsikt :) för mig skulle 400k räcka gott o väl :) bara man är frisk och känner man får ut något av livet
Kloka ord, tänker man som dig då har man verkligen insett att det är inte mängden pengar som gör att man lever ett lyckligt liv.

Man får självklart ha sin åsikt :) för mig skulle 400k räcka gott o väl :) bara man är frisk och känner man får ut något av livet
Man skall icke förglömma att pengar generar FRIHET och ju äldre man blir (kan jag tycka), desto mer värderar jag det. Friheten att kunna göra vad jag vill…inte minst att kunna resa och njuta av det goda här i livet…
Visst njuter jag som bara den av en härlig långpromenad i vår vackra Bokskog här nere i Södra Sverige och som är gratis att trampa runt i, men inget går upp mot en resa till t.ex Maldiverna eller vad sägs om ett semester hus på Mallis…
Money talks !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp