- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Fondrobot gillar jag, man slipper tänka! Använder Fundler, 600 kr/mån i två olika portföljer. Helt rätt tänkt med bufferten, jag vill ha åtminstone 20 000 kr där men det är långt dit men det är bra att ha mål att sträva efter (och uppfylla!). Varje lån/kredit som betalas bort för oss närmare målet! LF Fastighetsfond gick jättebra (sparar i den på Avanza till dottern) men har nu gått ner rejält men det är bara att fortsätta fylla på, det här är sparande som inte ska användas på många år.Lite blandat. Kör mest med fondrobotar som Lysa och sparar i LF räntefonder (mindre kapital pga risk).
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/417655/lansforsakringar-global-indexnara
Sparar 1500 i budget på vanligt sparkonto hos min bank, (tills jag kommer upp i runt 40 för täcka minst två månaders utgifter) och 2000 i fonder.
Äger lite aktier på bolag jag tror på. Köpte t ex ett gäng av Polestar när dom kom upp på marknaden i hopp att dom får en positiv utveckling som Tesla.
Ja, vad ska man säga om Tessla, Oscar Fagler som var fritidsledare blev väl miljoner på den aktien, bl a. Ibland hoppar man på helt rätt tåg, ibland på fel.