Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ångest.

Hej,
Jag lever exakt i samma sits! Jag samlade alla mina lån och krediter och har nu 13,300 kr över efter alla räkningar är betalda. Jag har 2 jobb. Ett heltidsjobb mån-fri och så jobbar jag lör-sön men känner också att jag vill jobba mer och känna mer! Meen sen är det viktigt att tänka på hälsan! Jag menar om du är ung så kör på skaffa dig extra jobb
Tror inte är de som är rika direkt har arbetat sig till sin rikedom. Skatten på arbete är ju rätt hög. De har blivit rika på andra, i mitt tycke, mindre tilltalande sätt, ibland genom att tjäna pengar på andra människors fattigdom via lån.

Jag vet. Men inte bara att göra. Skulle hellre vilja jobba än att vara ledig 3 dagar varannan vecka då jag har inget att göra. Lätt att hamna i såna tankemönster när man sitter hemma ensam och är rastlös.
Kanske läge att börja träna om du inte gör det?

Måste ha minst 150k...
Jag har inte sparat ett skit... Spenderar för Mkt pengar på skit och har ångest över att jag inte kan "hålla" i pengarna heller. Men lever och har så det räcker hela månaden... Men vill kunna spara.
Kan du ej be en familjemedlem ha pengarna åt dig? Så du ej spenderar

Kanske läge att börja träna om du inte gör det?
Jag försöker komma igång. Men jag hittar inte motivation till det. Är trött redan som det är när hag går 20k steg på jobbet varje dag haha.

Jag funderar på det. Men känns som om de kommer bli oroliga för mig och börjar undra varför de ska ha pengarna...
Köp fonder i en annan bank för pengarna. Då är det flera led för att få loss dessa och du kommer inte att ha de tillgängliga på samma sätt som på ett konto.

Tror inte är de som är rika direkt har arbetat sig till sin rikedom. Skatten på arbete är ju rätt hög. De har blivit rika på andra, i mitt tycke, mindre tilltalande sätt, ibland genom att tjäna pengar på andra människors fattigdom via lån.
Det sägs ju att man inte blir rik på sina inkomster utan på sina utgifter. Jag känner folk som på 6 år har fått ihop ca 5 miljoner, den första miljonen är svårast, när den är på plats så börjar den jobba för en, det blir som snöbollseffekten fast åt andra hållet.
Det går att bli rik utan att ta till olagliga metoder men de jag känner har verkligen gått in för att bli miljonärer och sluta jobba när de är 40 och ta ut utan att deras kapital kommer minska.
Tror också att många av oss här som kämpat i 10 år hade idag kunnat haft minst en miljon om man inte hade behövt kasta oändligt med pengar på lån, räntor, avgifter etc. Mina ränteutgifter för 2021 enligt deklarationen var på 100 000 kr... tänk dig dessa pengar investerade på olika sätt och när de börjar generera nya "graits" pengar.

Det sägs ju att man inte blir rik på sina inkomster utan på sina utgifter. Jag känner folk som på 6 år har fått ihop ca 5 miljoner, den första miljonen är svårast, när den är på plats så börjar den jobba för en, det blir som snöbollseffekten fast åt andra hållet.
Det går att bli rik utan att ta till olagliga metoder men de jag känner har verkligen gått in för att bli miljonärer och sluta jobba när de är 40 och ta ut utan att deras kapital kommer minska.
Tror också att många av oss här som kämpat i 10 år hade idag kunnat haft minst en miljon om man inte hade behövt kasta oändligt med pengar på lån, räntor, avgifter etc. Mina ränteutgifter för 2021 enligt deklarationen var på 100 000 kr... tänk dig dessa pengar investerade på olika sätt och när de börjar generera nya "graits" pengar.
Ja, det kallas ofta ränta på ränta om man investerar pengarna. Det är så folk kan leva på avkastning. Det är något jag jobbar på för pensionen.

Ja, det kallas ofta ränta på ränta om man investerar pengarna. Det är så folk kan leva på avkastning. Det är något jag jobbar på för pensionen.
Precis, ränta på ränta, världens åttonde underverk enligt Warren Buffett.
Vilket strategi kör du på? Jag har också börjat lite smått, finns inte tillräckligt utrymme just nu men om 2-3 år är jag klar med massa inkasso och andra skulder, då kommer jag börja investera en del. Har investerat i Kameo under några år men då börsen gav bättre avkastning så har jag börjat avveckla Kameo. Idag vet jag inte om jag ska öka där igen eller inte.
Siktar också på att bygga en större utdelningsportfölj.

Vilket strategi kör du på?
Lite blandat. Kör mest med fondrobotar som Lysa och sparar i LF räntefonder (mindre kapital pga risk).
https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/417655/lansforsakringar-global-indexnara
Sparar 1500 i budget på vanligt sparkonto hos min bank, (tills jag kommer upp i runt 40 för täcka minst två månaders utgifter) och 2000 i fonder.

Äger lite aktier på bolag jag tror på. Köpte t ex ett gäng av Polestar när dom kom upp på marknaden i hopp att dom får en positiv utveckling som Tesla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp