Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ärliga råd

System vet jag inte men avbetalningsfria och amorteringsfria månader beviljar inte många då jag fått anstånd otaliga gånger. Nu har de flesta skrivit i sina system att jag inte får mer anstånd så situationen är mer ansträngd. Därför måste jag ibland rentav chansa, ibland mer systematiskt, ibland har jag inget val. Därför hamnar vissa hos kfm som måste räddas omedelbart och allt annat faller.
För att ha ett flytande system så saknas cirka 50000kr, dvs som jag skulle behöva för att hindra att något går till kfm men de har jag inte och kommer heller ej få inom överskådlig framtid.
Har du funderat på ett extrajobb? Det blev och är fortfarande min räddning. Får ut ca: 4000/månad men haft extrajobb som gett mer också. Jag jobbar extra som personlig assistent varannan helg.

Har du funderat på ett extrajobb? Det blev och är fortfarande min räddning. Får ut ca: 4000/månad men haft extrajobb som gett mer också. Jag jobbar extra som personlig assistent varannan helg.
Ja, har funderat men klarar knappt mitt nuvarande pga utmattning. Dessutom behöver jag att det godkänns på jobbet. Eftersom jag knappt energi till mitt ordinarie jobb så ser jag det just nu viktigare att inte bli sjukskriven för utbrändhet.

Ja, har funderat men klarar knappt mitt nuvarande pga utmattning. Dessutom behöver jag att det godkänns på jobbet. Eftersom jag knappt energi till mitt ordinarie jobb så ser jag det just nu viktigare att inte bli sjukskriven för utbrändhet.
Då förstår jag.
Samtidigt är nog din tuffa ekonomiska situation den största anledningen till ditt mående. Jag har inte berättat för min chef om mitt extrajobb och var ganska utbränd innan jag fick det men det gav mig massor av energi. Har inte läst alla inlägg i din tråd men är du ensam eller har du någon som kan avlasta eller ta ett extrajobb istället för dig?

Då förstår jag.
Samtidigt är nog din tuffa ekonomiska situation den största anledningen till ditt mående. Jag har inte berättat för min chef om mitt extrajobb och var ganska utbränd innan jag fick det men det gav mig massor av energi. Har inte läst alla inlägg i din tråd men är du ensam eller har du någon som kan avlasta eller ta ett extrajobb istället för dig?
Delvis. Delvis är mitt jobb också anledningen till det. Har ett mycket krävande jobb, och ibland får jag skylla mig själv att jag jobbar för mycket. Jag måste berätta för min arbetsplats om jag har annat vid sidan om, det är inte valfritt. Jag är inte ensam på det sättet men ensam i min ekonomiska situation.

Delvis. Delvis är mitt jobb också anledningen till det. Har ett mycket krävande jobb, och ibland får jag skylla mig själv att jag jobbar för mycket. Jag måste berätta för min arbetsplats om jag har annat vid sidan om, det är inte valfritt. Jag är inte ensam på det sättet men ensam i min ekonomiska situation.
OK!
Då håller jag tummarna och skickar en Stor kram!

Beroende på vad man har för inkomster, så kan det också göra att man får skatta "för mycket", för min del blir det 58% på toppen av det jag tjänar, så det i kombination av ett krävande jobb, samt mina avtalsvillkor gör att jag inte tar något extrajobb.

Sov nästan inget inatt. Hamnade i något slags total panik. Förutom de avbetalningsplaner som flyter på med lite kamp så har jag nu fem större skulder på väg eller hos kfm, med större menar jag över 10000kr. Jag grubblade hela natten hur jag skulle komma ur detta, och blev helt paralyserad av det faktum att jag sänkt mig till detta botten. Letade chat på självmordslinjen bland annat. Hjärnan kan verkligen göra en knäppare på natten.
Idag kände jag mig stark i två timmar kanske tills jag började känna mig som avskummens avskum. Jag måste iaf ha en plan för dessa fem. De är helt omöjliga att få avbetalningsplaner hos.

Jag kanske inte har läst tidigare men är det inte bättre att släppa allt då till kfm? Jag kunde knappt sova heller pga denna konstanta oro. Men det blir bättre med tiden en dag är vi skuldfria

Önskar jag kunde :( behöver flytta inom snar framtid så kan inte dra mig på mig anmärkningar dels på grund av det. Plus jobbet och familjen...
Mår nog inte dåligt endast pga detta utan även pga otillräcklig på jobbet och som förälder.

Har inte helt koll på din situation och vad ni har för förhållanden hemma. MEN att hålla på att trixa och fixa varje månad med en massa skulder, avbetalningar för att ändå sluta med att det inte går ihop är inte hållbart i längden! Är ni två som delar skulderna? Eller har du själv dragit på dig allt?

Det kommer inte funka i längden att hålla på så här. Det tar kraften ur dig!
Jag har suttit sååå många månader och försökt att få ihop till räkningarna, misslyckats såklart och tagit nya krediter..
Blev till slut ohållbart med magont, migrän och massa mörka tankar! Känns som att du är där nu?

Kan bara säga att för min del så blev allt mycket mycket bättre när jag slängde in handduken och släppte allt till kfm. Vilken lättnad!
Slippa sitta o våndas varje månad, betydligt bättre att ha löneutmätning och ett förbehållsbelopp att leva på. Du vet vad du har kvar och gör du bara en bra budget så funkar det utmärkt. Vi fick det mycket bättre hemma när jag gjorde så.

Vet inte den du bor ihop med om hur du har det?
Hade liknande situation hemma men det har ordnat sig.

Det enda som händer med jobbet är att lönekontoret får ett besked att de ska dra pengar och sätta in till kfm. Ingen annan på jobbet får reda på det. Om ingen från lönekontoret skvallrar. Är det ett litet företag så är det bara chefen som får reda på det.

Kämpa på!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp