Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Är det ett brott att inte betala reavinstskatt?

Men det jag säger att just nu hade jag ju inte ens behövt betala in dom . Det är 12 sept . Finns ju massa folk som får restskatt som hamnar hos K el reavinstskatt . Nån tog ju ändå fram prisbasbeloppet här ovan där det stod att du inte kan bli fälld om
Skulden är under 100.000
Men du behöver betala dom till september? Eller hur? Betalar du tillbaka till dess så är det inga problem. Sen finns det inte rätta eller fel svar när det gäller juridik, det är en bedömningsfråga. Så det beror från fall till fall.
Det att du betalade in pengar sen tar ut dem ger ju bara säkrare bevis på att du var medveten om att hur högt summa du skulle betala. Men vill du ta risk så kan du göra det.

Men du behöver betala dom till september? Eller hur? Betalar du tillbaka till dess så är det inga problem. Sen finns det inte rätta eller fel svar när det gäller juridik, det är en bedömningsfråga. Så det beror från fall till fall.
Det att du betalade in pengar sen tar ut dem ger ju bara säkrare bevis på att du var medveten om att hur högt summa du skulle betala. Men vill du ta risk så kan du göra det.
Ok , dock satte jag in 17000 för mycket och det har jag tagit ut . Vilket bevisar att man kan räkna fel på hur mycket resvinskatt man ska sätta in . Over and ont .

Ärligt alltså! Läs igenom din egen tråd och reflektera över vad du skriver…

Michael Brinkenstjärnas valspråk var ungefär: "Moms betalar man inte, den sitter man av." Några månader med fasta läggnings- och uppstigningstider kanske man klarar av mot att få ha extra roligt under tiden innan dess.

Michael Brinkenstjärnas valspråk var ungefär: "Moms betalar man inte, den sitter man av." Några månader med fasta läggnings- och uppstigningstider kanske man klarar av mot att få ha extra roligt under tiden innan dess.
Vet inte vem det är .

Jo men en här tog fram regeln igår att det o ur är ett brott . Läs i tråden enligt prisbasbelopp 2023. Så händer inget för den här summan .
Du har ju uppenbarligen missförstått. Skillnaden är att skattebrott om belopp över 105 000 kr kan man bli åtalad för utan att särskilda skäl behövs, då kan Skatteverket kräva att man döms i domstol.
Skattebrott under det beloppet är fortfarande ett brott men behöver särskilda skäl för att blanda in åklagare etc. Med andra ord det är lika brottsligt att undanröja 200 000 som 10 000 skillnaden är ev. påföljd och utredningsförfarande.

Du förstår väl att man inte kan blanda in åklagare i varje skattebrott för då blir det bara stora kostnader för samhället.

Min egen erfarenhet är att man ska betala när man kan, även om man tänker att man får ihop pengarna innan de ska betalas - när de väl ska betalas så har man inga. Tänk på att "lura" Skatteverket kan få konsekvenser i framtiden och då pratar jag inte bara om skuldsanering. Jag har haft dålig ekonomi i många herrans år (inte längre) och gjort en massa saker för att rädda ekonomin som jag aldrig borde gjort, det enda bra var att jag alltid skött allt som har haft med Skatteverket att göra, vilket jag tackade min lyckliga stjärna när jag skulle öppna eget AB och ansökte om F-skatt.
När jag ser tillbaka på mitt beteende så inser jag att jag inte betedde mig sunt när det gällde ekonomin och tyvärr ser jag samma tendenser när det gäller TS, känner igen mig så förbaskat, men man måste kanske nå absoluta botten innan man kan få ordning på ekonomin.

Min egen erfarenhet är att man ska betala när man kan, även om man tänker att man får ihop pengarna innan de ska betalas - när de väl ska betalas så har man inga. Tänk på att "lura" Skatteverket kan få konsekvenser i framtiden och då pratar jag inte bara om skuldsanering. Jag har haft dålig ekonomi i många herrans år (inte längre) och gjort en massa saker för att rädda ekonomin som jag aldrig borde gjort, det enda bra var att jag alltid skött allt som har haft med Skatteverket att göra, vilket jag tackade min lyckliga stjärna när jag skulle öppna eget AB och ansökte om F-skatt.
När jag ser tillbaka på mitt beteende så inser jag att jag inte betedde mig sunt när det gällde ekonomin och tyvärr ser jag samma tendenser när det gäller TS, känner igen mig så förbaskat, men man måste kanske nå absoluta botten innan man kan få ordning på ekonomin.
@Lize alltid lika klok och mogen i dina svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp