Om du sätter in 170 k så är du medveten om hur mycket du ska betala om du sedan drar ut 25k och inte kan återställa dem så kan det ju ändå anses vara oaktsamhet. Men som sagt jag är inte expert, allt kommer ner till vad Skv anser pch vidtar för åtgärderNej så här kan man se det. Jag har satt in pengar 6 mån i förväg egentligen ska inte summan vara inne förens 12 sept så om
Jag låt säga plockar ut 25000 nu av 170000 med tanken att jag betalar in det sen i september men då inur kan är det inget uppsåt .
Enligt Skvs beskrivning så krävs särskilda skäl för att åklagare ska åtala när beloppet understiger 2 prisbasbelopp. Så du har fri lejd nuJa men jag hade på riktigt betalat in 17000kr för mycket . Det skulle vara 170000-17000 dvs 153000. Så jag hade räknat fel .
Vad är det för prisbelopp menar du nu ?Enligt Skvs beskrivning så krävs särskilda skäl för att åklagare ska åtala när beloppet understiger 2 prisbasbelopp. Så du har fri lejd nu
Prisbasbeloppet för 2023 är 52 500 kronor.Vad är det för prisbelopp menar du nu ?
Prisbasbelopp 2023 är 52 500 alltså skattebelopp under 105 000 kräver särskilda skäl för åklagaren att åtala förVad är det för prisbelopp menar du nu ?